Performancing Metrics

استقبال اتاق بازرگانی از انحلال سازمان حمایت | اتاق خبر
کد خبر: 303779
تاریخ انتشار: 1 دی 1394 - 09:00
رییس اتاق بازرگانی ایران درباره نظر اتاق بازرگانی در زمینه انحلال سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان و مصوبه جدید آمریکا سخن گفت.

به گزارش اتاق خبر به نقل از ایسنا  رییس اتاق ایران در حاشیه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی درباره مصوبه جدید آمریکا درباره لزوم گرفتن ویزا برای شهروندان 38 کشور درصورت سفر به ایران، اظهار کرد: این مصوبه خلاف تجارت آزاد است و کشورها برای شرکت در تجارت رقابتی باید بتوانند آزادانه عمل کنند. به خاطر وجود خصومت‌ها و دلواپسی‌ها این موضوع به کشورهای غیرآمریکایی هم تحمیل شده و این کشورهای دیگر و آمریکا هستند که از نبودن زمینه تجارت آزاد با ایران ضرر می‌کنند.

رییس اتاق بازرگانی ایران این موضوع را موجب از بین رفتن اعتماد میان دو کشور دانست و گفت: اکنون 30 درصد هیات‌هایی که به ایران رفت و آمد می‌کنند به کشورهای اروپایی و آمریکایی تعلق ندارند درنتیجه این قانون مشکلی ایجاد نکرده و ما از آن متضرر نمی‌شویم.

وی درباره احتمال انحلال سازمان حمایت و بازرسی اظهار کرد: سخت‌گیری‌هایی که توسط سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان صورت می‌گیرد برای تولیدکنندگان و مصرف کنندگان نفعی ندارد و فضای کسب و کار باید به گونه‌ای باشد که امکان رقابت فراهم شده و به این ترتیب شرایط فساد در اقتصاد کشور از بین برود. بدون شفافیت در فضای کسب و کار رقابت نخواهیم داشت و نظارت‌های این چنینی خود زمینه‌ساز ایجاد فساد در زمینه کسب و کار می‌شود. بنابراین اتاق بازرگانی با انحلال سازمان حمایت و تعزیرات حکومتی موافق است.

محسن جلال پور درباره محتوای امروز جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی گفت: در این نشست مقرر شد که کمیسیونی برای ثبت مالکیت معنوی و حقوقی ایجاد شود و رییس سازمان ثبت اسناد کشور در این ارتباط قول مساعد داده است که ثبت مالکیت‌های معنوی و حقوقی را تسریع ببخشد.

او افزود: بر این اساس کمیسیونی متشکل از نمایندگان اتاق بازرگانی، سازمان ثبت اسناد و همچنین مرکز پژوهش‌های مجلس و دولت تشکیل خواهد شد و پیشنهادات این کمیسیون برای تسریع در قانون مالکیت معنوی به دولت ارائه می‌شود.

جلال پور در بخشی از سخنانش درباره مشکلات موجود در زمینه تولید آبزیان و خوراک دام گفت: مقرر شده است که سازمانی برای حمایت از تولیدکنندگان آبزیان و خوراک دام با سرمایه گذاری نزدیک به 10 میلیارد تومان تشکیل شود که سهم دولت در آن 49 درصد و سهم بخش خصوصی در آن 51 درصد خواهد بود.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید