Performancing Metrics

تصمیم افتتاح دفترحزب کردی ترکیه درروسیه | اتاق خبر
کد خبر: 303839
تاریخ انتشار: 1 دی 1394 - 15:46
صلاح الدین دمیرتاش خبر داد:
همزمان با تشدید تنش میان آنکارا و مسکو ، «صلاح الدین دمیرتاش» رهبر حزب کردی دموکراتیک خلق های ترکیه روز دوشنبه گفت که برای دیدار با سرگئی لاورف وزیر خارجه روسیه فردا (سه شنبه) عازم مسکو خواهد شد. وی تصمیم دارد دفتر نمایندگی حزب خود را در روسیه دایر کند.

به گزارش اتاق خبر از پایگاه خبری جمهوریت ، وی که از سرسخت ترین مخالفان رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه می باشد، افزود: دیدار وی با لاوروف روز چهارشنبه (پس فردا) خواهد بود.
دمیرتاش با انتقاد از سیاستهای خارجی دولت ترکیه ، خاطرنشان کرد که درصدد کمک به شهروندان ترکیه که از تنش میان مسکو و آنکارا دچار مشکل شده اند ، می باشد.
از سوی دیگر، حزب دموکراتیک خلق های ترکیه روز دوشنبه اعلام کرد که این اولین سفر یک مقام حزبی ترکیه به روسیه پس از سرنگونی بمب افکن روس توسط جنگنده ترکیه در حریم هوایی سوریه به شمار می آید.
به گزارش پایگاه خبری یوکسک اوا ،« نظمی گور » یکی از نمایندگان حزب دموکراتیک خلق های ترکیه که در این سفر دمیرتاش را همراهی خواهد کرد، گفت: دیدار دمیرتاش از روسیه چهار روز ادامه خواهد داشت و با سیاستمداران ، سازمانهای غیردولتی و رسانه های روسیه دیدارهایی انجام خواهد گرفت.
سفر دمیرتاش به مسکو در حالی صورت می گیرد که آنکارا از گسترش روابط روسیه با گروه های طرفدار کردها در ترکیه ، سوریه و عراق به شدت نگران است.
در پی اقدام ترکیه در سرنگون کردن جنگنده روسی در سوریه، روابط آنکارا و مسکو رو به تیرگی نهاد و روسیه تحریم هایی را در زمینه های تجاری ، گردشگری ، کشاورزی و مواد غذایی و فعالیتهای علمی علیه ترکیه به مورد اجرا گذاشت.

 

 

منبع:ایرنا

نظرات
ADS
ADS
پربازدید