Performancing Metrics

اجرای «مهرنیا» و «آرشاویر» در نیاوران | اتاق خبر
کد خبر: 303989
تاریخ انتشار: 2 دی 1394 - 05:13
گروه موسیقی سنتی «همایون مهرنیا» پنجم دی‌ماه ساعت 21 در فرهنگسرای نیاوران روی صحنه می‌رود.

به گزارش اتاق خبر به نقل از ایسنا، این گروه به سرپرستی مهران مهرنیا و خوانندگی محمدهاشم احمدوند برای علاقه‌مندان در دو بخش، شش قطعه را اجرا خواهد کرد و قطعاتی را مانند «پیش درآمد شور»، «امروز نه آغاز و نه انجام جهان است» روی صحنه خواهد برد.

مهران مهرنیا، آهنگساز گروه، درباره این کنسرت اظهار کرد: بخش اول این اجرا به‌صورت بداهه‌نوازی تار و تنبک است و بخش دوم آن نیز آواز با تار و تنبک خواهد بود که از دستگاه اصفهان شروع و با عبور از ابوعطا، به شور ختم می‌شود.

او با بیان این‌که اشعار قطعات از ابتهاج انتخاب شده است، افزود: شعر در این اجرا، خیلی مهم است و دو طیف غم و شادی به‌خوبی بیان شده است. شیوه نوازندگی قطعات نیز ازکلاسیک ایرانی با حال‌وهوای عرفانی و ضربیخوانی محمدرضا لطفی برگرفته شده است.

مهران مهرنیا، آهنگساز، نوازنده و مدرس تار و سه‌تار است که در دهه 60 کار موسیقی را با سه‌تار آغاز کرد. وی دوره عالی تار و سه‌تار را در محضر محمدرضا لطفی سپری کرد. این هنرمند در سال 1373 گروه همایون را به‌منظور بازسازی تصانیف قدیمی ایران تأسیس کرد و همراه با گروه، کنسرت‌های متعددی را اجرا کرد.

مهرنیا تصانیف «طالع» را گردآوری کرد و پس از اجرا در چند کنسرت، این آثار را با عنوان «طالع مهر» گرد‌آوری و تنظیم کرد.

گروه موسیقی فولکلور «آرشاویر» ششم دی‌ماه در سالن اصلی فرهنگسرای نیاوران روی صحنه می‌رود.

به گزارش ایسنا، گروه آرشاویر به سرپرستی فرشاد رستمی، قطعات فولکلور کردی و لری را در یک سانس برای علاقه‌مندان اجرا خواهد کرد.

کنسرت «آرشاویر» ساعت 21 در سالن خلیج فارس آغاز خواهد شد و هنرمندان این گروه 11 قطعه را مانند قطعه ایواره، هاوار، خو و سوره گل برای علاقه‌مندان به موسیقی اجرا می‌کند.

فرشاد رستمی (قیچک باس و قیچک آلتو)، علیرضا صنعتی (عود و دیوان و نی)، علیرضا صنعتی (عود)، مرتضی فتحی (کمانچه)، علیرضا مصدقی (پرکاشن و تمبک)، شقایق بختیاری (تار)، آسونادری (دف و دایره)، غزاله شیرازی (ویولنسل)، مژگان محمد حسینی (قانون) و فرشاد رستمی (قیچک و آلتو)، نوازندگان گروه آرشاویر در این کنسرت خواهند بود.

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید