Performancing Metrics

شمار پناهجویان امسال اروپا از یک میلیون نفر گذشت | اتاق خبر
کد خبر: 304020
تاریخ انتشار: 2 دی 1394 - 10:01
سازمان های بین المللی فعال در امور مهاجران اعلام کردند شمار پناهجویانی که در سال جاری از آسیا و آفریقا به اروپا رسیده اند بیش از یک میلیون نفر است.

سازمان های بین المللی فعال در امور مهاجران اعلام کردند شمار پناهجویانی که در سال جاری از آسیا و آفریقا به اروپا رسیده اند بیش از یک میلیون نفر است.

به گزارش اتاق خبر و به نقل از شبکه یورو نیوز، «کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل» و «سازمان بین المللی مهاجرت» از ورود بیش از یک میلیون مهاجر و پناهجو از ابتدای سال جاری میلادی از آسیا و آفریقا به اروپا خبر دادند.

در حالی که نیمی از این افراد را جنگزدگان سوری تشکیل می دهند، بیست درصد این افراد افغان و هفت درصد آنها عراقی اند. بیش از هشتصد هزار نفر از این پناهجویان و مهاجران از طریق دریا و با ورود به یونان خود را به خاک اروپا رسانده اند.

این در حالی است که عوامل اصلی پناهجویی و مهاجرت ساکنان آسیا و آفریقا به اروپا برطرف نشده و انتظار می رود این روند همچنان ادامه یابد. «آنتونیو گوترژ» رئیس کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در این باره می گوید: ما خواهان پناهجوی بیشتر نیستم، ما می خواهیم از آواره شدن افراد جلوگیری کنیم، و برقراری صلح بهترین راه حل است. در شرایط فعلی، باید تلاشهای دیپلماتیک برای رسیدن به صلح را تشدید کنیم، چون شاهد افزایش شدید جنگها و درگیریها هستیم، و می بینیم که جامعه جهانی ظاهراً توان متوقف کردن این روند را ندارد.

همزمان، برخی از کشورهای اروپایی بر سیاست خودداری از پذیرش پناهجویان اصرار ورزیده و برخی دیگر با سخت تر کردن مقررات پذیرش، شمار بیشتری از پناهجویان را به کشورهایشان باز می گردانند.

منبع: مهر

نظرات
ADS
ADS
پربازدید