Performancing Metrics

دوهزارو هفتصد غیر نظامی قربانی جنگ | اتاق خبر
کد خبر: 304046
تاریخ انتشار: 2 دی 1394 - 09:45
نماینده ویژه سازمان ملل در یمن با اشاره به ادامه جنایات سعودی و درگیری های خشونت آمیز در این کشور هشدار داد که ادامه نا امنی ها زمینه مناسبی برای افزایش گرایش های افراطی در این کشور بوجود آورده است.

 

به گزارش اتاق خبر،«فرهان حق» جانشین سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در نشست مطبوعاتی روز سه شنبه خود گفت، اسماعیل شیخ احمد نماینده ویژه بان کی مون در یمن روز سه شنبه درگزارشی به شورای امنیت اعلام کرد که تا کنون 2 هزار و هفتصد نفر از شهروندان غیر نظامی قربانی حملات هوایی سعودی ها و درگیری میان طرفداران و مخالفان دولت مخلوع این کشور شده اند.
وی افزود، اسماعیل شیخ احمد ابراز خوش بینی کرده است که گفت وگو های اخیر سوئیس زیربنای مستحکمی برای ادامه گفت وگو های آینده میان طرفین درگیر و امکان برقراری آتش بس جدی تری در این کشور فراهم بیاورد.
به گفته سخنگوی دبیرکل سازمان ملل نماینده بان کی مون در عین حال شکاف میان گروه های درگیر در یمن را عمیق توصیف کرده و عدم اعتماد شدید میان آن ها را مایه تاسف خوانده است.
بر همین اساس اسماعیل شیخ احمد در خصوص وخامت بیشتر شرایط امنیتی بخصوص در شهر تعز هشدار داده و شرایط مردم این شهر را در اثر ادامه درگیری های خشونت آمیز و محرومیت دریافت کمک های انسانی این نهاد فاجعه آمیز توصیف کرده است.
فرهان حق همچنین به نفل از نماینده بان کی مون هشدار داد که ادامه نا امنی ها در شهر تعز و سایر نقاط یمن زمینه مساعدی برای رشد و گسترش گروه های افراطی در این کشور را فراهم کرده است.

 

منبع:ایرنا

نظرات
ADS
ADS
پربازدید