Performancing Metrics

در صورت رد صلاحیتم اعتراض می‌کنم اما التماس نه | اتاق خبر
کد خبر: 304088
تاریخ انتشار: 2 دی 1394 - 12:48
مطهری در جمع خبرنگاران:
علی مطهری گفت:هر کسی قاعدتا بعد از رد صلاحیت اعتراض می‌کند تا بررسی شود من هم اعتراض خواهم کرد اما التماس نمی‌کنم.

به گزارش اتاق خبر، علی مطهری پس از ثبت نام با حضور در محل استقرار خبرنگاران در ستاد انتخابات وزارت کشور عنوان کرد: بنده برای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی شرکت کردم و شاید با خودم خیلی کلنجار رفتم و ارزیابی کردم که آیا اساسا در این دوره شرکت کنم یا خیر.

وی افزود: احساس کردم شرایط کشور هنوز به گونه‌ای است که به کاندیداتوری امثال من نیاز دارد بعد از  ۸ سال نمایندگی هم خسته شده بودم و انگیزه کم تری داشتم اما با ارزیابی شرایط کشور به اینجا رسیدم که شرکت کنم شرایط کشور هنوز به حالت عادی برنگشته است چه از نظر سیاست خارجی و موقعیت کشور در دنیا و چه از حیث سیاست داخلی شرایط هنوز عادی نشده است باید تلاش شود این کار انجام شود.

مطهری تاکید کرد: مجلس اگر به صورت واقعی تشکیل شود و نمایندگان واقعی مردم باشند خیلی کار‌ها در کشور می‌تواند انجام دهد باید تلاش کنیم نمایندگان خوش فکر،غیر وابسته، آزاده که وام دار کسی یا گروهی نباشند و به قانون گذاری و نظارت به درستی عمل کنند روی کار بیایند لازم است تحولاتی درون مجلس از  اصلاح آیین نامه داخلی و نوع مدیریت آن صورت گیرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا فکر می کنید نطق های شما روی بررسی صلاحیتتان تاثیرگذار باشد، عنوان کرد:خودم دلیلی برای این کار نمی‌بینم آنچه گفته و عمل کردم مطابق قانون اساسی بوده است. دلیلی برای رد صلاحیتم نمی‌دانم اینکه این کار رخ بدهد یا نه خیلی روشن نیست.

نماینده مردم تهران تاکید کرد: هر کسی قاعدتا بعد از رد صلاحیت اعتراض می‌کند تا بررسی شود من هم اعتراض خواهم کرد اما التماس نمی‌کنم اگر هم این اتفاق بیفتد حجت بر من تمام می‌شود و پاسخی برای مردمی خواهم داشت که اصرار دارند من شرکت کنم.
 

مطهری در پاسخ به این سوال که آیا قصد حضور در لیستی را دارید، گفت: صحبتی نشده است البته گروه‌های مختلفی مایل‌اند اسم من در لیست‌ها باشه من هم مانع نمی‌شوم نامم در لیستی باشد چون اعتقادی به دسته بندی‌های سیاسی ندارم معتقدم دسته بندی‌ها بیش از آنکه اختلاف فکری داشته باشد ریشه در روابط دارد و اصالت زیادی ندارد البته به احتمال قوی فهرستی تحت عنوان صدای ملت خواهیم داد و گروه مستقلان هم مایل هستند در لیست آن‌ها حضور داشته باشم باید ببینیم تحولات چگونه خواهد بود. 

وی در مورد وظایف مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: در نامه‌ای به آیت الله لاریجانی بیان کردم که از قانون اساسی به صراحت فهمیده می‌شود خبرگان وظیفه نظارت بر رهبری و زیر مجموعه نهاد رهبری را دارد و این وظیفه این نهاد است .در قانون اساسی یک وظیفه خبرگان این است که بقای شرایط رهبری را در شخص رهبری رصد کند و این بدون نظارت امکان پذیر نیست قطعا خبرگان باید این کار را انجام دهد و بر نهادهای زیر مجموعه رهبری هم نظارت کند اینکه بگوییم فردی مسئولیت داشته باشد و نظارت روی وی نباشد نه از نظر عقلی درست است نه از نظر اسلامی.

نماینده مردم تهران خاطرنشان کرد: هر مقام معصومی در جایگاه غیر قابل انتقاد قرار گیرد هم برای خودش خطر دارد و هم برای اسلام. 

وی در مورد بررسی صلاحیت‌ها توسط شورای نگهبان عنوان کرد: ترکیب شورای نگهبان نسبت به دور قبل بهتر است و برخی افراد خوش فکر‌تر و معتدل‌تر در این نهاد حضور پیدا کرده‌اند و فکر می‌کنم رفتار آن‌ها در این دوره معتدل‌تر و بهتر باشد. 

مطهری در مورد ارزیابی خود از ثبت نام‌ها تصریح کرد: با توجه به افرادی که تاکنون برای انتخابات ثبت نام کرده‌اند و آن‌ها که قرار است نام نویسی کنند فکر می‌کنم مجلس آینده بهتر خواهد بود و افراد خوش فکر، مستقل و آزاده بیشتری خواهد داشت در این مجلس کارهای بیشتری می‌توان انجام داد و شاید تک صدایی که در مورد من وجود داشت در مجلس اینده وجود نداشته باشد. 

این نماینده مجلس تاکید کرد: باز هم می‌گویم من حرفی ندرام که نامم را در هر فهرستی بگذارند اما لیستی که تاکنون درباره آن صحبت شده فهرست صدای ملت و جریان مستقلان است برای من چه گروه‌های اصلاح طلب و چه گروه‌های اصولگرا تفاوتی ندارد در هر فهرستی باشم منعی وجود ندارد.

 

منبع:ایلنا

نظرات
ADS
ADS
پربازدید