Performancing Metrics

توسعه صنعت هواپیمایی و گردشگری میان کشورهای عضو دریای خزر | اتاق خبر
کد خبر: 304168
تاریخ انتشار: 2 دی 1394 - 16:33
در بیانیه سومین اجلاس وزرای حمل و نقل کشورهای حاشیه دریای خزر در توسعه و اجلاس زیرساخت‌های حمل و نقل جاده‌ای، ریلی، دریایی و هوایی تاکید شد.

اتاق خبر: بیانیه سومین اجلاس سومین اجلاس وزرای حمل و نقل کشورهای ساحلی دریای خزر که امروز در هتل لاله تهران برگزار شد با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی ایران، ضیا آرزومانوئیچ محمدوف وزیر حمل و نقل جمهوری آذربایجان، بکین کانالوویچ سید آخماتوف رئیس سازمان هواپیمایی قزاقستان، یوریوویچ ساکالوف وزیر حمل و نقل روسیه و آنادوردی آرکینوزیچ کاسایف معاون وزیر حمل و نقل ترکمنستان برگزار شد به شرح زیر است:

بنا بر این گزارش به نقل از فارس؛ در جریان این دیدار وزرا توسعه و گسترش همکاری‌های حمل و نقلی در حوزه دریایی، ریلی، جاده‌ای و هوایی را مورد بررسی قرار داده و اهمیت استفاده از ظرفیت‌های موجود به منظور گسترش روابط اقتصادی و بازرگانی کشورهای منطقه‌ای دریای خزر را خاطر نشان کردند.

وزرا بر ضرورت مدرن سازی زیرساختهای موجود حمل و نقلی کشورهای حاشیه دریای خزر ایجاد و توسعه مراکز لجستیک، تقویت و گسترش حمل و نقل چند وجهی و افزایش امکانات ترانزیتی تاکید کردند.

وزرا همچنین بر لزوم اقدامات هماهنگ در رابطه با توسعه ظرفیت‌های ترانزیتی با بهره‌گیری از روش حمل و نقل چند وجهی را خاطرنشان کردند و بر توسعه همکاری حمل و نقل و تقویت و مناسبات تجاری و سرمایه‌گذاری تاکید شد.

همچنین وزرا به اهمیت راه‌اندازی و سازماندهی سرویس‌های منظم مسافربری با استفاده از انواع وسایط نقلیه تاکید کردند.

همچنین وزرا از ابتکار فدراسیون روسیه برای برگزاری سمینار در زمینه امنیت دریانوردی و مبادله اطلاعات استقبال نموده و بر آثار مثبت ارتباطات ریلی جهت اتصال راه‌آهن‌های کشورهای حاشیه دریای خزر تاکید کردند.

همچنین در این بیانیه  توسعه کشتیرانی در منطقه و برقراری شرایط خدمات رسانی بدون تبعیض به همه کشتی‌ها مورد تاکید قرار گرفت.

وزرا نقش مهم زیرساختهای جاده‌ای و توسعه تجارت را خواستار شده و براساس استانداردهای بین‌المللی فراهم شود.

همچنین تسهیل و تردد ناوگان طبق کنوانسیون‌های پذیرفته شده انجام شود.

وزرا به حمل و نقل هوایی و توسعه مسیر حمل و نقل میان کشورها و تبادل تجربیات در زمینه تردد هوایی، فعالیت فرودگاهی، تربیت کادر هوایی، تعمیرات و سرویس هواپیماهای مسافربری، جست‌وجو و نجات تاکید کردند.

همچنین در این بیانیه به اهمیت برگزاری دیدار منظم میان نمایندگان رسمی مقامات هواپیمایی کشورهای ساحلی برای توسعه همکاری‌ها خاطرنشان شده است.

همچنین فراهم شدن زیرساختهای فرودگاه‌ها به منظور جابجایی مسافر و کالا و مساعدت به توسعه گردشگری در منطقه تاکید شد.

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید