Performancing Metrics

اصفهان 70 درصد فولاد کشور را تولید می‌کند | اتاق خبر
کد خبر: 304416
تاریخ انتشار: 4 دی 1394 - 13:18
استاندار اصفهان:
استاندار اصفهان گفت: اصفهان با تولید 70 درصد فولاد کشور،50 درصد سنگ و مصالح ساختمانی کشور، 60 درصد مصنوعات طلای کشور و 25 درصد فرآورده‌های نفتی و همچنین صنایع صلح‌آمیز هسته‌ای صنعتی‌ترین استان کشور است.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری فارس، رسول زرگرپور در دیدار حمدبن راشد بن سعید البلوشی؛ معاون عملیات و برنامه‌ریزی ستاد نیروهای مسلح کشور پادشاهی عمان اظهارکرد: اصفهان با تمدن 5 هزار ساله چهار دوره پایتخت ایران بزرگ بوده و در سال 2016 نیز از سوی سازمان کنفرانس اسلامی پایتخت گردشگری اسلامی انتخاب شده است.

وی با اشاره به اینکه اصفهان برای همه گردشگران و مقامات کشورهای مختلف جذاب است، افزود: با توجه به سیاست‌های دولت تدبیر و امید در ارتباط با کشورهای مختلف، در دو سال اخیر میزان گردشگران 3 برابر شده است و سالانه از 86 کشور دنیا به این استان سفر می‌کنند.

استاندار اصفهان کمبود هتل و امکانات مختلف برای گردشگران را از مشکلات اصفهان عنوان کرد و یادآور شد: اصفهان آماده حضور سرمایه‌گذاران خارجی در این بخش است و حدود 5 میلیون نفر جمعیت و حدود 100 هزار کیلومتر مربع هم مساحت دارد.

زرگرپور خاطرنشان کرد: اصفهان با تولید 70 درصد فولاد کشور، 50 درصد سنگ و مصالح ساختمانی کشور، 60 درصد مصنوعات طلای کشور و 25 درصد فرآورده‌های نفتی و همچنین صنایع صلح‌آمیز هسته‌ای صنعتی‌ترین استان کشور است.

وی با بیان اینکه اصفهان در کشاورزی رتبه سوم را در کشور دارد، اضافه کرد: اصفهان یک شهر کاملا دانشگاهی است و بیش از 330 هزار دانشجو در این استان تحصیل می‌کنند که بالای 6 هزار نفر در مقطع دکتری مشغول تحصیل هستند؛ یگان‌های نظامی و انتظامی و صنایع دفاعی استان در تامین امنیت جمهوری اسلامی ایران نیز نقش مؤثری دارند و این استان از نظر نظامی از جمله استان‌های قوی است.

حمد بن راشد بن سعید البلوشی، نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از حضور در اصفهان گفت: کسی که اصفهان را نبیند همانند این است که دنیا را ندیده است.

معاون عملیات و برنامه‌ریزی ستاد نیروهای مسلح کشور پادشاهی عمان با اشاره به توصیه‌های مقامات مختلف برای سفر به اصفهان افزود: در سفر به این شهر زیبا متوجه شدم که توصیه‌های این مقامات برای سفر به اصفهان بی‌دلیل نبوده است و اصفهان فراتر از گفتار آنها بود.

وی با بیان اینکه به تاریخ ایران و بالاخص اصفهان بسیار علاقمند شدم، تصریح کرد: اطلاعات بسیار خوبی در این سفر به دست آوردم.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید