Performancing Metrics

قهرمانی آرسنال مهم‌تر از رکورد من است | اتاق خبر
کد خبر: 304556
تاریخ انتشار: 5 دی 1394 - 01:43
چک:
دروازه بان آرسنال می‌گوید این تیم باید تمرکز خود را به پیروزی در دیدارهای خود بگذارد تا به قهرمانی در لیگ برتر برسد.

به گزارش اتاق خبر و به نقل از میرر، آرسنال بعد از برتری برابر سیتی این هفته باید برابر ساوتهمپتون به میدان برود که دیداری مهم برای تیم دوم جدول لیگ برتر است. یکی از ارکان موفقیت این تیم لندنی در این فصل پتر چک بوده که توانسته ثبات را به آرسنال بازگرداند. او از زمانی که 17 ساله بود در تیم اول بازی می کرد و توانسته افتخاراتی چون قهرمانی در لیگ برتر را 4 بار با چلسی تجربه کند و همچنین قهرمانی لیگ قهرمانان 2012 و لیگ اروپا را در کارنامه خود دارد. او اکنون در 33 سالگی در حالی بعد از بیش از یک دهه حضور در چلسی در تیم رقیب یعنی آرسنال بازی می کند که تیم فعلی او برخلاف تیم سابقش شرایط خوبی دارد و مدعی قهرمانی است.

چک درباره الگوهای دروازه‌بانی خود گفت: وقتی من بچه بودم به هر دروازه‌بانی نگاه می کردم و تلاش می کردم از همه آنها چیزهایی را یاد بگیرم. من تلاش می کردم تکه هایی از هرکدام بردارم و پازل را با استفاده از بهترین خصوصیاتشان تکمیل کنم. اگر شما به اولیور کان نگاه کنید شخصیت و جنگجویی را می بینید، او با بازی زندگی می‌کرد. سپس به اجرا و مهارهای کلیدی پیتر اشمایکل نگاه گنید. ادوین فان درسار در آژاکس استثنایی بود و سپس در انگلیس خوب کار کرد. همه اینها قطعا در شخصیت دروازه‌بانی من نقش داشتند. همچنین یک دروازه‌بان دیگر که خیلی ستایشش می‌کردم بوفون بود. با خودم گفتم اگر او درسن 18 سالگی می‌تواند بازی کند، چرا من نتوانم در این سن بازی کنم؟ اینها چیزهایی هستند که شما برداشت و تلاش می‌کنید از هرکسی بهترین خصوصیاتش را برای خودتان بگیرید و با کار کردن روی این چیزها می‌توانید پیشرفت کنید.

چک با رکورد 169 کلین‌شیت همراه با دیوید جیمز دروازه‌بان کهنه کار انگلیسی بهترین رکورد را در لیگ برتر دارد و به نظر به زودی بتواند این رکورد را به تنهایی در اختیار بگیرد. به نظر می‌رسد چک در این فصل بتواند این رکورد را بدست بیاورد و نام خود را در تاریخ لیگ برتر جاودانه کند.

 

پتر چک در حالی روزهای خوبی را در آرسنال پشت سر می‌گذارد که تیم سابقش چلسی اصلاً حال و روز خوشی ندارد و بیش از هر زمان دیگری به چنین دروازه‌بانی نیازمند است. مصدومیت کورتوآ باعث شد بگوویچ دروازه‌بان بوسنیایی در ترکیب چلسی به میدان برود که عملکرد چندان خوبی نداشت و نتوانسته جایگزین مناسبی برای کورتوا باشد.

چک ادامه داد: باید اعتراف کنم از نتایج کابوس‌وار چلسی بسیار شگفت زده شدم. واقعا در شوکم. چطور ممکن است یک تیم با تعداد زیادی ستاره در ترکیبش، این‌گونه ظاهر شود؟

 

او درباره رکورد کلین شیت خود و احتمال قهرمانی در لیگ برتر گفت: کلین شیت برای من اصلا مهم نیست. اگر ما یک مساوی صفر بر صفر کنیم من می توانم یک کلین شیت ثبت کنم و ما فقط یک امتیاز می‌گیریم و این چیزی نیست که من می‌خواهم. رکورد کلین شیت در بردهای سه امتیازی باارزش است و اگر ما مثل الان دو بر یک بازی‌ها را ببریم، ما قهرمان خواهیم شد. قهرمانی برای من با ارزش تر از رکورد کلین شیت است. این یک دستاورد شخصی بزرگ برای شکستن یک رکورد است اما من امیدوارم کلین شیت با سه امتیاز و یک برد همراه باشد زیرا این مهم ترین چیزی است که ما دنبال می کنیم.

منبع: ایسنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید