Performancing Metrics

امنیت خلیج‌فارس با مشارکت کشورهای حاشیه‌ای آن میسر است | اتاق خبر
کد خبر: 304570
تاریخ انتشار: 5 دی 1394 - 02:56
لاوروف در کنفرانس مشترک خبری با العطیه:
وزراء امور خارجه روسیه و قطر در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک درباره تأمین و ارتقاء امنیت خلیج فارس و نیز همکاری ها برای ثبات بازار انرژی با یکدیگر به گفتگو و تبادل نظر پرداختند.

اتاق خبر: وزراء امور خارجه روسیه و قطر در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک درباره تأمین و ارتقاء امنیت خلیج فارس و نیز همکاری ها برای ثبات بازار انرژی با یکدیگر به گفتگو و تبادل نظر پرداختند.

بنابراین گزارش وزرای امور خارجه روسیه و قطر با یکدیگر دیدار و درباره زمینه های همکاری مشترک با یکدیگر به گفتگو و تبادل نظر پرداختند.

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه که برای دیدار با «خالد العطیه» همتای قطری خود در دوحه به سر می برد، در این باره گفت: مسکو و دوحه دیدگاه های مشترکی درباره تأمین و ارتقاء امنیت خلیج فارس با یکدیگر دارند.

وی در کنفرانس مطبوعاتی با العطیه به خبرنگاران گفت: روسیه و قطر مواضع بسیار مشابهی در زمینه اهمیت ارتقاء مفهوم امنیت در خلیج فارس با مشارکت کشورهای حاشیه ای  خلیج فارس دارند.

وزیر خارجه روسیه تأکید کرد: دو کشور به رایزنی ها با یکدیگر برای ثبات بازار انرژی در جهان نیز ادامه خواهند داد.

لاوروف تصریح کرد: با یکدیگر توافق کردیم تا به هماهنگی اقداماتمان ادامه دهیم. هیچ کسی مایل نیست تا بازارهای گاز و نفت مرتباً با افزایش و یا کاهش قیمت مواجه بوده و بی ثبات باشند. این امر برای اقتصاد جهانی نیز دارای مخاطرات زیادی است.

العطیه نیز در پاسخ به سئوال خبرنگاری درباره اینکه آیا مسکو و دوحه به همکاری های خود در حوزه بازار انرژی ادامه خواهند داد، افزود: ما اوضاع کنونی بازار انرژی را با یکدیگر بررسی کردیم. ما و روسیه بیش از هر چیز تعهد اخلاقی برای تأمین انرژی داریم. روسیه و قطر در این راه مکمل یکدیگر بوده و لذا به حمایت از یکدیگر در این مسیر ادامه خواهند داد. ما این موضوع را مورد تأیید یکدیگر قرار دادیم.

منبع:‌مهر 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید