Performancing Metrics

لغو روادید دانشجویان هندی در آمریکا | اتاق خبر
کد خبر: 304640
تاریخ انتشار: 5 دی 1394 - 09:25
پلیس مهاجرت امریکا روز جمعه برای دومین بار در هفته جاری با لغو روادید 16 نفر از دانشجویان هندی از ورود این افراد به این کشور جلوگیری کرد.

به گزارش اتاق خبر به نقل از ایرنا این دانشجویان که برای ادامه تحصیل از ابوظبی عازم غرب آمریکا بودند، پس از برخورد نامناسب پلیس مهاجرت این کشور در ابوظبی و پرسیدن سوالات نامربوط روادیدشان لغو و به هند بازگردانده شدند.
یکی از این دانشجویان درگفت وگو با شبکه خبری زی نیوز گفت :دانشجویانی که روادید آنها لغو شده، دارای پذیرش معتبر از دانشگاههای کالیفرنیا مانند «سیلیکن ولی»، «سن هوز»، «پلی تکنیک» و« فرمنت» در غرب آمریکا بوده اند.
وی افزود:مقام های پلیس مهاجرت آمریکا با پرسیدن سوالات غیر معمول و به بهانه های مختلف روادید سفر دانشجویان به آمریکا را لغو کرده اند.
شرکت ایرایندیا نیز روز گذشته با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد که به دستور پلیس مهاجرت آمریکا از سوار کردن 14دانشجوی هندی که از فرودگاه حیدرآباد قصد سفر به آمریکا داشته اند، جلوگیری کرده است .
«سوشما سواراج »وزیر خارجه هند به تصمیم پلیس مهاجرت آمریکا در جلوگیری از ورود 14 دانشجوی هندی به خاک امریکا اعتراض کرد.
وی خواستار پاسخ سریع مقام های آمریکایی درباره علت جلوگیری از سفر این افراد به آمریکا شد.
این دانشجویان پیش از این با سفر به آمریکا از دانشگاههای «سیلیکن ولی » و «پلی تکنیک » درشمال غرب آمریکا پذیرش گرفته بودند.
وزارت امور خارجه هند دراطلاعیه ای از افراد متقاضی تحصیل در آمریکا خواست تا پیش از پاسخ وزارت امور خارجه آمریکا به درخواست هند، از سفر به این کشور برای دریافت روادید تحصیلی خودداری کنند.
«ویکاس سواراپ» سخنگوی وزارت امور خارجه هند با اعتراض شدید به این اقدام مقام های آمریکایی گفت که هند این موضوع را تا حل آن در دستور کار قرار داده است.
دانشگاههای «سیلیکن ولی »و «پلی تکنیک » درشمال غرب آمریکا، ادعای مقام های آمریکایی مبنی بر قرارداشتن این دانشجویان در فهرست سیاه پلیس آمریکا را رد کرده است .
این دانشگاهها همچنین برخی از ادعاها درخصوص معتبر نبودن فعالیت این دانشگاهها را نیز فاقد اعتبار دانستند.
مقام های امنیتی آمریکا، این اقدام پلیس آمریکا را مرتبط با افزایش تهدیدهای امنیتی می دانند.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید