Performancing Metrics

قدیمی‌ترین اسباب بازی جهان کشف شد | اتاق خبر
کد خبر: 304764
تاریخ انتشار: 5 دی 1394 - 17:19
یک جغجقه ۴٫۵۰۰ ساله درگوری متعلق به یک کودک یک ساله درکنار بقایای اسکلت آن کشف شد.محققان باستان شناسی در روسیه موفق به کشف ابزاری شبیه به جغجقه شدند که درمحل دفن یک کودک کمتر از یکسال دفن شده بود.

اتاق خبر - به گزارش ساینس، باستان شناسان روس در جریان کشفیات خود در یک سایت باستانی واقع در سواحل دریاچه ایتکول در منطقه‌ای به نام «کورگان »که توسط اقوام و تمدن «اوکونف» ایجادشده، این اسباب بازی ۴۵۰۰ ساله را کشف کردند.

آندره یولیاکوف، از موسسه تاریخ فرهنگ مادی و «یوری اسین »از موسسه تحقیقات تاریخ و زبان وادبیات« کاکاسیان» درگزارش خود نوشته‌اند که این کودک ظاهرا درگهواره‌ای ساخته شده از پوست درخت غان قرار داشته است. این گهواره خود با انواع اشکال و۸ مجسمه مینیاتوری از شخصیت‌ها و موجودات شاخدارتزیین شده است. این اشکال شامل چهره‌های انسانی ونیز انواع حیوانات همانند گراز، خرس و پرندگان است. این مجسمه‌های کوچک که از جنس شاخ گوزن ساخته و به رنگ قرمز نقاشی شده‌اند،درسینه نوزاد قرار داشته اما محققان احتمال میدهند که دراصل به عنوان اسباب بازی‌هایی متصل به گهواره بوده‌اند. برخی ازاین مجسمه‌ها دارای فرورفته گی‌هایی درداخل وخارج هستند که به نحوی آن‌ها را به هم مرتبط کرده وسروصداهایی شبیه به سروصدای جغجقه های امروزین ایجاد می‌کند. 

نوزاد یا کودک دفن شده ظاهرا سربندی نیز داشته که متشکل از ۱۱ پلاک کوچک مسی است. همچنین دو شی مخروطی فلزی دیگرشبیه به گوشواره که با بندی چرمی به هم وصل می‌شده درنزدیکی سر کودک کشف شده است.

منبع:chn

نظرات
ADS
ADS
پربازدید