Performancing Metrics

ضرورت توجه ویژه به رعایت اصول فنی در ساخت و سازها | اتاق خبر
کد خبر: 304829
تاریخ انتشار: 6 دی 1394 - 04:43
رئیس جمعیت هلال احمر کشور مطرح کرد:
رئیس جمعیت هلال احمر کشور گفت: توجه ویژه به رعایت اصول فنی در ساخت و سازها در کاهش خسارات ناشی از زمین لرزه بسیار تاثیرگذار است.

اتاق خبر: رئیس جمعیت هلال احمر کشور گفت: توجه ویژه به رعایت اصول فنی در ساخت و سازها در کاهش خسارات ناشی از زمین لرزه بسیار تاثیرگذار است.

 

بنابراین گزارش امیرمحسن ضیایی عصر شنبه در مراسم گرامیداشت جانباختگان زلزله پنجم دی ماه ۱۳۸۲ بم ضمن تبریک هفته وحدت و میلاد حضرت رسول اکرم (ص) اظهار داشت: امروز ۱۲ سال از واقعه تلخ زلزله بم می‌گذرد، واقعه‌ای که در ۱۲ ثانیه جان بیش از ۳۰ هزار نفر را گرفت و بیش از۱۷ هزار نفر مجروح کرد.

وی با بیان اینکه به زبان آوردن مجدد این حادثه هنوز دردناک است و قلب هر کسی که بویی از انسانیت برده بود از این واقعه به درد آمد بیان داشت: ۱۲ سال از آن روز می گذرد و امروز در بم زندگی جاریست و مردم امیدشان به زندگی برگشته است.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور در ادامه گفت: خوشبختانه امروز می دانیم اگر زلزله ای با شدت بیشتر به وقوع بپیوندد و اتفاق بیفتد دیگر تلفاتی را نخواهیم داشت و این به معنای امکان برگشتن به زندگی قبل است.

ضیایی گفت: باید از این وقایع درس آموخت و به مسئله پیشگیری توجه ویژه داشت و اجازه ندهیم که حوادث اینچنینی تلفات و خسارات جبران ناپذیری را به بار بیاورد.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور با اشاره به اینکه آگاه سازی قبل از حادثه موضوع مهمی است گفت: ما در یک کشور زلزله‌خیز زندگی می‌کنیم، کشوری که دو سوم آن زلزله خیز است و احتمال وقوع زلزله وجود دارد و باید با این موضوع کنار آمده و بدانیم تنها با مدیریت و برنامه ریزی درست است که می توان این حوادث را بدون تلفات پشت سر گذاشت.

ضیایی افزود: امروز دیگر موضوعی به عنوان حوادث غیرمترقبه قابل قبول نیست و مردم و مسئولان در بخش های مختلف باید برای پیشگیری از وقوع چنین تلفاتی آمادگی و مهارت های لازم را کسب کنند.

وی بیان داشت: هنوز آثار اجتماعی زلزله بم در سطح شهر آشکار است و باید بدانیم هر اندازه که در حوادث غفلت کنیم عواقب آن را به همان اندازه خواهیم دید.

وی افزود: وقوع زلزله در بعضی کشورها بیش از کشور ماست اما تلفات آن کمتر است چنانچه دیدیم همزمان با زلزله بم چند زلزله در مناطق دیگر رخ داد اما تلفات نسبت به زلزله بم که شدت آن متوسط بود بسیار کمتر بود.

ضیایی گفت: چیزی که باعث مرگ و میر می شود زلزله نیست بلکه سازه های ماست که باید روی آن ها بیشتر کار کرد و از به وجود آمدن تلفات پیشگیری به عمل آورد.

منبع: مهر 

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید