Performancing Metrics

الزامات جدید در خدمات پس از فروش خودرو | اتاق خبر
کد خبر: 305234
تاریخ انتشار: 7 دی 1394 - 19:29
بر اساس یک قانون جدید، شرکت‌های خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو در زمان پذیرش خودرو در تعمیرگاه‌ها موظف به اعلام کتبی هزینه و مدت زمان مورد نیاز برای تعمیر خودرو به مالک آن خواهند بود.



اتاق خبر: بر اساس نظرسنجی صورت گرفته مصرف‌کنندگان از خدمات پس از فروش خودرو در کشور ناراضی هستند.

بنا بر این گزارش به نقل از ایسنا؛ در این زمینه شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران از بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر از مراجعان به شبکه خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو در طول سال 1393، نظرسنجی کرده است.

طبق این نظرسنجی، "کمبود یا نبود قطعات یدکی"، "کیفیت پایین خدمات و تعمیرات" و "دریافت هزینه بالا برای خدمات و قطعات" از مهمترین دلایل نارضایتی مصرف‌کنندگان ایرانی از خدمات شرکتهای خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو بوده است.

این موضوعات در تدوین اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو مورد توجه قرار گرفته است به‌گونه‌ای که شرکتهای خدمات پس از فروش خودرو هنگام پذیرش مشتریان موظف به اعلام هزینه و مدت زمان مورد نیاز برای تعمیر خودرو، خواهند بود.

در ماده 43 این قانون در این زمینه قید شده است:" نمایندگی مجاز خدمات پس از فروش خودرو موظف است در زمان پذیرش خودرو، به صورت کتبی زمان تقریبی تحویل خودرو و هزینه تقریبی تعمیرات را به مشتری اعلام کند".

اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو اخیرا در کمیسیون زیربنایی دولت به تصویب رسیده است. این قانون پس از ابلاغ از سوی معاون اول رییس‌جمهوری، اجرایی خواهد شد.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید