Performancing Metrics

وزارت صنعت، معدن تجارت مخالف تفکیک وزارتخانه | اتاق خبر
کد خبر: 305269
تاریخ انتشار: 7 دی 1394 - 14:50
در گفت و گوی اتاق خبر با خسروتاج مطرح شد
اتاق خبر- در حالی که دولت در پیش نویس برنامه ششم توسعه نشان داد که تصمیم دارد وزارت صنعت، معدن تجارت را سبک کند اما جواب قائم مقام وزیر صنعت، معدن تجارت به سوال خبرنگار اتاق خبر نشان داد که این وزارتخانه موافق این تغییرات نیست.

دولت در پیش نویس برنامه ششم اعلام کرد که بخش بازرگانی از وزارت صنعت، معدن و تجارت جدا شده و به وزارت امور اقتصادی و دارایی منتقل می شود. بر اساس این طرح معاونت هایی همچون معاونت بازرگانی داخلی، معاونت بازرگانی دولتی و سازمان توسعه تجارت به وزارت امور اقتصادی و دارایی منتقل می شود. اما مجتبی خسروتاج معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به سوال خبرنگار اتاق خبر در مورد طرح جدا شدن بخش بازرگانی از وزارت صنایع و معادن و الحاق آن به وزارت اقتصاد در برنامه ششم توسعه این سوال را این گونه پاسخ داد: هیچ چیز قطعی نیست و معلوم نیست این طرح اجرایی شود. به گفته خسروتاج پیشنهادات بسیاری از این نوع پیشنهاد در هنگام تنظیم برنامه از سوی وزارت خانه، مجلس، کارگروه ها و غیره داده می شود. اما این نوع پیشنهادات تنها از سوی دولت قابل پیگیری و درباره آنها تصمیم گیری می شود.

در حقیقت خسروتاج تلویحا نشان داد مخالف جدایی بخش بازرگانی و وزارتخانه متبوع خود است و در این میان این سوال مطرح می شود که آیا طرح دولت با هماهنگی وزارت صمت نوشته شده است یا خیر.

از سوی دیگر منابع آگاه از احتمال وزارت چهره هایی شاخص همچون سید حسین هاشمی استاندار تهران، محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس جمهور و محمد فروزنده رئیس سابق بنیاد مستضعفان در وزارتخانه جدید خبر می دهند.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید