Performancing Metrics

نظام ما مردم‌سالاری و مردم، سالار این مملکت هستند | اتاق خبر
کد خبر: 305765
تاریخ انتشار: 11 دی 1394 - 09:01
آیت‌الله نوری همدانی:
یک مرجع تقلید گفت: یکی از وظایف بزرگ علما و فقهای بزرگ در طول اعصار و قرون، تاسیس حوزه‌های علمیه بوده است تا تربیت شدگان آن‌ها در میان مردم زندگی کرده و فضای اسلامی را مدیریت کنند.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، منطقه مرکزی آیت الله حسین نوری‌همدانی در همایش بصیرت در اراک، به نقش بزرگ حوزه‌های علمیه اشاره و تاسیس حوزه‌های علمیه، مدیریت مردم با تکیه بر اخلاق و مبارزه با دشمنان اسلام را سه وظیفه علما و فقها در زمان غیبت عنوان کرد و با بیان این‌که «حوزه‌های علمیه، پرورشگاه فقه و فقاهت است»، ادامه داد: علما باید سعی کنند که درس، بحث، تعلیم و تربیت را در حوزه‌های علمیه در اولویت قرار دهند.

وی با اشاره به اسلام به عنوان رکن اصلی انقلاب و مردم به عنوان رکن دوم انقلاب و ولایت فقیه به عنوان رکن سوم انقلاب، به اداره و مدیریت مردم با اخلاق به عنوان دومین تکلیف علما و فقهای اسلام تاکید و اظهار کرد: پیغمبران خدا، اول مردم را با خود هماهنگ و آن‌ها را تربیت می کردند و همان مردم همراه پیغمبران وارد جنگ و جهاد می‌شدند.

وی با بیان این‌که «امام راحل نیز از سال 41 تا 57 مردم ایران را بیدار و هوشیار کرد» گفت: بیدار کردن مردم استبدادزده و استکبارزده کار آسانی نبود، اما وقتی این مردم مهیا شدند، سینه سپر کردند و مقابل گلوله‌ها رفتند و در دوران هشت سال دفاع مقدس، جبهه‌ها را اداره کردند.

این مرجع تقلید با اشاره به تاکید امام راحل بر توجه و اداره خوب مردم، حل مشکلات آنان، برخورد متواضعانه و کریمانه با مردم به خصوص مردم محروم و پابرهنگان، مدیریت مردم با اخلاق را به عنوان دومین تکلیف علما یادآور شد و با بیان این‌که «اسلام پاسخگوی همه مشکلات برای همه زمان‌هاست»، گفت: دنیای امروز مثل سابق نیست، علما باید باسواد و پاسخگوی همه مشکلات در سطح جهان باشند. علما هرچه باسوادتر و در ارشاد مردم کوشا باشند به همان اندازه جایزه آن‌ها نیز از جانب خداوند فراوان‌تر خواهد بود.

وی با بیان این‌که «نظام ما نظام مردم‌سالاری دینی است و مردم، سالار این مملکت هستند» گفت: تا مردم همراه هستند دیگر احتیاجی به سلاح هسته‌ای نیست. همین مردم حماسه 9 دی و 19 دی را ایجاد کردند و از این جهت این مردم را اداره کردن و مشکلات آن‌ها را رفع کردن و در کنار و پناهگاه این مردم بودن خیلی مهم است.

وی مبارزه با دشمنان اسلام را سومین وظیفه علما در زمان غیبت برشمرد و ضمن اشاره به وجود دشمنان در ادیان الهی گفت: در برابر دشمن نمی‌توان تسلیم یا سازش کرد، دشمنان اسلام هر روز مجهزتر می‌شوند و مثلث شوم کفر، صهیونیسم و نفاق و آن‌ها که تابع دنیای استکبار هستند نیز به جنگ با اسلام آمده‌اند. این تنش را از طرف دشمنان در عربستان و یمن، بحرین، نیجریه، سوریه، فلسطین شاهد هستیم و در این جریان مسلمانان باید مجهز و بیدار و هشیار و اثرگذار باشند.

آیت‌الله نوری همدانی با بیان این‌که «امروز در هیچ جای دنیا قدرتی مشابه نظام مقدس جمهوری اسلامی وجود ندارد»، گفت: از یک طرف احیای فرهنگ جهاد و شهادت و هوشیاری و بیداری مردم و از طرفی ولی فقیه توانسته‌اند با قدرت این کشتی را در برابر همه طوفان‌ها نگهداری کنند.

وی با تاکید بر محبت و ارتباط بین مردم و سرکرده نظام و بالعکس، گفت: ارتباط بین ولی فقیه و مردم چیزی است که فقط در ایران وجود دارد.

وی با بیان این‌که «اراک هم در جریان به پیروزی رسیدن انقلاب سهم دارد»، گفت: این منطقه و استان سهم بزرگی در انقلاب دارد و هوشیاری و بیداری مردم این استان باید بیش از استان‌های دیگر باشد.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: شعور انقلابی شعور خاصی است. هیچ کس نمی‌تواند انقلابی باشد، اما در برابر جریان‌هایی که در کشورهای اسلامی اتفاق می‌افتد، بی‌تفاوت باشد. باید همیشه شور انقلابی داشته باشیم. اگر مجهز به تقوا، علم و شعور انقلابی شدید، پیروزی حتمی است. هرگز اجازه ندهید عده ای معدود همانند گذشته‌های تلخ روزهای استبداد بر شما حکومت کنند، اصل دموکراسی اسلامی را فراموش نکنید و سعی کنید با اتحاد خویش جامعه اسلامی را بوجود آورید. رمز پیروزی ما وحدت کلمه بوده است. باید بیدار باشید و از اختلاف دست برداشته و از هرگونه اختلاف بپرهیزید که همچون موریانه خوب و بد را نابود می‌کند.

وی اظهار کرد: مسئولین باید در سراسر ایران محیطی بوجود آورند که اطفال ما را همچون شیربچه گانی که همیشه پشت جبهه مقاومت علیه آمریکا و صهیونیست، و سایر دولت‌های چپاولگر شرق و غرب نشسته‌اند، تربیت کنند.

وی ضمن اشاره به افتتاح حوزه علمیه خاتم الانبیا با فضای 30 هزار مترمربع و 48 واحد مسکونی، گفت: قبل از حضور آیت الله دری نجف آبادی در این استان تعداد خواهران و برادران 700 نفر بوده و در حال حاضر بیش از سه هزار نفر مشغول به تحصیل هستند و این حوزه توانایی و ظرفیت پرورش و تربیت هزاران نفر را دارد.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید