Performancing Metrics

کامپیوترهای قوی در سال ۲۰۱۶ باز می‌گردند | اتاق خبر
کد خبر: 305878
تاریخ انتشار: 12 دی 1394 - 06:15
والو:
هدست‌های واقعیت مجازی» قرار است سال ۲۰۱۶ را به دست خود بگیرند. این هدست‌ها نیازمند کامپیوترهایی قوی هستند. همین موضوع هم یکی از مسوولان شرکت والو (Valve) را واداشته است تا سال جدید میلادی را “سال بازگشت کامپیوترهای قوی” بخواند.

پردازش بازی‌هایی که مختص هدست‌های واقعیت مجازی ساخته شده‌اند، نیازمند کامپیوترهایی بسیار قوی است.اتاق خبر  - «چت فالیزک» (Chet Faliszek)، از نویسندگان مجموعه بازی‌های «نیمه-جان» (Half-Life)و «پورتال» است. او اخیرا در توییترش نوشته است: “به لطف واقعیت مجازی، امسال کامپیوترهای آخرین-مدل به خانه‌های افراد وارد خواهند شد.

شرکت انویدیا اخیرا طی تحقیقاتی گفته بود که کمتر از یک درصد کامپیوترهای دنیا توانایی اجرای بازی‌هایی که برای هدست‌های واقعیت مجازی ساخته می‌شوند را دارند.

شرکت‌هایی مثل سونی، HTC و Oculus هرکدام هدست‌های واقعیت مجازی قدرتمندی ساخته‌اند. قرار بود در سال ۲۰۱۵ میلادی، اولین هدست‌های واقعیت مجازی عرضه شوند، اما عرضه‌ی آن‌ها به سال جدید میلادی موکول شده است. شرکت HTC گفته است که هدست واقعیت مجازی‌اش را کهVive نام دارد، با سخت‌افزار جدید و قدرتمندی بروزرسانی کرده است و می‌خواهد آن را هفته‌ی آینده در رویداد CES 2016‌ به نمایش بگذارد.

HTCVIVE

هدست واقعیت مجازی HTC Vive به همراه کنترلر حرکتی‌اش

پردازش بازی‌هایی که مختص هدست‌های واقعیت مجازی ساخته شده‌اند، نیازمند کامپیوترهایی است که می‌توانند تصاویر را با وضوح تصویر بسیار بالا و آن هم به صورت سه‌بعدی (یعنی دو بار) پردازش کنند. هدست واقعیت مجازی PlayStation VR هم که مختص کنسول بازی پلی‌استیشن4 ساخته می‌شود، برای جبران قدرت کمتر این کنسول، پردازنده‌های مجزایی دارد که در یک جعبه قرار گرفته‌اند و به پلی‌استیشن4 متصل می‌شوند.

منبع: دیجی کالا مگ

نظرات
ADS
ADS
پربازدید