Performancing Metrics

همایش پایداری جنگل و صنعت ۲۷دی برگزار می‌شود | اتاق خبر
کد خبر: 306258
تاریخ انتشار: 13 دی 1394 - 14:28
دبیر اجرایی همایش پایداری جنگل و صنعت گفت: نخستین همایش پایداری جنگل و صنعت با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و کارشناسان ایرانی و اتریشی ۲۷ دی ماه برگزار می‌شود.

اتاق خبر: علی محمد اسفندیاری عصر امروز در یک نشست خبری از برگزاری نخستین همایش پایداری جنگل و صنعت با حضور کارشناسان ایرانی و اتریشی در دی ماه سالجاری خبر داد و گفت: در این همایش که در 27 دی ماه و با حضور وزیر صنعت معدن و تجارت برگزار می‌شود سازمان جنگ‌ها مراتع و آبخیزداری کشور دانشگاهها، موسسات تحقیقات، مجریان طرح‌های جنگلداری، انجمن‌ها و تشکلهای صنعتی از جمله نهادهای همکار در برگزاری این همایش هستند.

بنا بر این گزارش به نقل از تسنیم؛ وی افزود: به منظور برگزاری اثر بخش این رویداد مهم علمی صنعتی جلسات متعدد هماهنگی با حضور دانشگاهیان و متخصصان جنگل و صنعت کشور و همچنین انجمن‌های تخصصی برگزار و موضوع از جنبه‌های مختلف مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفته است.

وی با بیان این مطلب که این همایش یک روزه خواهد بود، گفت: هفت سخنرانی در این کنفرانس پیش‌بینی شده است که سه سخنرانی آن توسط کارشناسان خصوصی، یک سخنران از کارشناس ایرانی مقیم خارج و سه سخنرانی توسط اساتید دانشگاهها و کارشناسان داخلی صورت می‌گیرد.

دبیر اجرایی همایش پایداری جنگل و صنعت اضافه کرد: در این کنفرانس شاهد دو میزگرد تخصصی در دو نوبت صبح و عصر خواهیم بود.

اسفندیاری شعار همایش پایداری جنگ و صنعت را «تجربه جهانی - راه‌برد ملی» عنوان کرد و افزود: قصد داریم در این کنفرانس از تجارب دیگر کشورها به منظور رسیدن به این هدف استفاده کنیم، واقعیت این است که جنگلداری در دنیا از سابقه چند قرنی برخوردار است و کشورهای زیادی از جمله کشورهای پیشرفته از جنگ‌های خود بهره‌برداری اصولی می‌کنند. وی با اشاره به تولید بیش از 4 هزار فراورده وکالای صنعتی و غیر صنعتی از جنگل افزود : از 55 درصد جنگل های شمال که طرح جنگلداری در ان اجرا می شود سالانه حدود 500 هزار متر مکعب (به ازای هر هکتار  نیم مترمکعب) چوب عمدتا شکسته و پوسیده برای مصارف صنایع کاغذ سازی کشور برداشت می شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان این مطلب که قطعا در یک کنفرانس یک روزه نمی توان به همه مباحث مربوط به جنگل و صنعت پرداخت اظهار داشت: دستیابی به راه‌حل های مدیریت پایدار جنگل، رونق و پویایی جنگل و صنعت در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و فراهم شدن اشتغال بیشتر در جنگل و صنعت سه هدف عمده ما از برگزاری این همایش است که امیدواریم به اهداف از پیش طرحی شده دست یابیم.

دبیر اجرایی همایش پایداری جنگل و صنعت در بخش پایانی سخنانش احیای جنگل‌های کشور را از مهمترین اهداف طراحی‌ شده عنوان و خاطر نشان کرد: توقف عوامل تخریب جنگل، احیای جنگل‌های مخروبه و توسعه جنگل‌های کشور و افزایش توان رویشی آنها از مهمترین مسائل مربوط به احیای جنگل‌های کشور است که همگی ما باید تلاش کنیم در این راستا قدم برداریم.

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید