Performancing Metrics

۳۵ درصد صنایع فرآوری محصولات کشاورزی استان بوشهر راکد است | اتاق خبر
کد خبر: 306597
تاریخ انتشار: 15 دی 1394 - 09:02
رئیس سازمان جهاد کشاورزی بوشهر:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: از ۱۳۴ واحد صنایع فرآوری کشاورزی و شیلاتی استان بوشهر۸۵ واحد آن با دو هزار و ۲۰۰ نفر اشتغال و ظرفیت ۱۹۷ هزار تن فعال و مابقی واحدها راکد است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: از ۱۳۴ واحد صنایع فرآوری کشاورزی و شیلاتی استان بوشهر۸۵ واحد آن با دو هزار و ۲۰۰ نفر اشتغال و ظرفیت ۱۹۷ هزار تن فعال و مابقی واحدها راکد است.

به گزارش اتاق خبر و به نقل از تسنیم، محمدتقی منوچهری با بیان اینکه استان بوشهر دارای ظرفیت بالایی در حوزه تولید خرما در کشور است اظهار داشت: این استان همواره به عنوان قطب تولید خرما در کشور شناخته شده چرا که خرمای این استان در بازارهای مختلف مورد توجه است.

وی با اشاره به اینکه سالانه بیش از 155 هزار تن خرما از 33 هزار هکتار اراضی استان بوشهر تولید می‌شود تصریح کرد: بخشی از این محصول به صورت تازه خوری به فروش می‌رود و بخشی هم پس از بسته بندی عرضه می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به اینکه هم اکنون 134 واحد فرآوری محصولات کشاورزی و شیلاتی در استان بوشهر فعال است خاطرنشان کرد: تاکنون 850 جواز تاسیس واحدهای صنایع فرآوری کشاورزی با 19 هزار و 340 نفر اشتغال در این استان صادر شده است.

منوچهری افزود: از تعداد جوازهای تاسیس صادر شده تاکنون 134 واحد صنایع فرآوری با اشتغال چهار هزار و 31 نفر آن پروانه بهره‌برداری دریافت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه این صنایع فرآوری در بخش‌های باغی، زراعی، دام، طیور و شیلات است گفت: ظرفیت این صنایع سالانه 269 هزار تن است .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه 35 درصد صنایع فرآوری محصولات کشاورزی استان بوشهر راکد است افزود: از 134 واحد صنایع فرآوری کشاورزی و شیلاتی استان بوشهر85 واحد آن با دو هزار و 200 نفر اشتغال و ظرفیت 197 هزار تن فعال و مابقی واحدها راکد است.

منوچهری با تاکید بر حمایت از سرمایه‌گذاران در حوزه صنایع فرآوری افزود: در استان بوشهر علاوه بر تولید سالانه 155 هزار تن محصول خرما، سالانه 650 هزار تن گوجه فرنگی خارج از فصل،13 هزار تن میگوی پرورشی و 56 هزار تن ماهی تولید و صید می‌شود که برای توسعه صادرات این محصولات نیاز به توسعه صنایع فرآوری است.

وی با اشاره به راه‌اندازی شهرک صنعتی خرما در استان بوشهر گفت: توسعه صنایع فرآوری خرما یکی از اولویت‌های مهم استان بوشهر است که در این راستا شهرک صنعتی خرما راه‌اندازی می‌شود.

منبع: تسنیم

نظرات
ADS
ADS
پربازدید