Performancing Metrics

ایران و چین فرصت‌های زیادی برای همکاری در زمینه گیاهان دارویی دارند | اتاق خبر
کد خبر: 460301
تاریخ انتشار: 4 خرداد 1403 - 13:13
در دیدار رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق ایران با مسئولان کشاورزی چین مطرح شد
در دیدار محمدعلی رضایی، رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق ایران با مسئولان مرکز استاندارد طبیعی چین، بر وجود فرصت‌های همکاری و مشارکت ایران و چین در زمینه گیاهان دارویی تأکید شد.

 

به گزارش اتاق خبر به نقل از اتاق ایران،محمدعلی رضایی، رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق ایران در جریان سفر به چین با همراهی کاظم خاوازی، قائم‌مقام وزیر کشاورزی و علی شریعتی مقدم، نایب‌رئیس اتحادیه گیاهان دارویی با برخی مقامات وزارت کشاورزی چین و فعالان بخش کشاورزی این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

در دیدار با مقامات وزارت کشاورزی چین، در درجه اول بر مشارکت آکادمی شیلات، پیشرفت در انجماد و نگهداری محصولات آبزی و فناوری‌های نوآورانه در تولید ماهی‌ها و آبزیان تجاری متمرکز بود و در آن بر فرصت‌های همکاری دوجانبه برای تقویت شیوه‌های آبزی‌پروری، به اشتراک گذاشتن پیشرفت‌های فناوری و تقویت سرمایه‌گذاری‌های مشترک تأکید شد.

ظرفیت پیشرفت‌های قابل‌توجه در بخش شیلات با تلاش‌های مشترک، یک نکته کلیدی بود و هر دو طرف در این دیدار نسبت به مشارکت‌های آتی ابراز خوش‌بینی کردند که می‌تواند برای زمینه‌های کشاورزی و دارویی در هر دو کشور مفید باشد.

در جریان این سفر، محمدعلی رضایی رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق ایران با همراهی کاظم خاوازی، قائم‌مقام وزیر کشاورزی، از گلخانه‌های پیشرفته که با بودجه قابل‌توجه شرکت‌های چینی توسط کشورهای اروپایی ازجمله هلند ساخته شده‌اند بازدید کردند.

در این بازدید شیوه‌های کشاورزی پیشرفته و فناوری‌های نوآورانه گلخانه‌ای و همچنین باغ‌های مدرن طراحی شده در محیط‌های گلخانه‌ای موردتوجه قرار گرفت که نشان‌دهنده تعهد به کشاورزی پایدار و کارآمد است.

همچنین در جریان سفر هیات کشاورزی ایران به چین، رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق ایران به همراه علی شریعتی مقدم، نایب‌رئیس اتحادیه گیاهان دارویی، زعفران و فرآورده‌های غذایی، از مرکز استاندارد طبیعی چین، یکی از بزرگ‌ترین آزمایشگاه‌های آسیا در زمینه گیاهان دارویی و زعفران بازدید کردند.

در جریان این بازدید، در مورد تحقیقات و توسعه پیشرفته مرکز استاندارد طبیعی چین در زمینه کشت و فرآوری انواع گیاهان دارویی بحث شد و دو طرف فرصت‌های همکاری با تمرکز بر ادغام میراث غنی گیاهان دارویی ایران با تخصص علمی این مرکز را بررسی کردند.

به عقیده دو طرف، ایران و چین فرصت‌های زیادی برای همکاری در زمینه گیاهان دارویی دارند و این مشارکت با هدف پیشبرد تحقیقات، ارتقای کیفیت محصول، و گسترش دسترسی به بازار در بخش‌های کشاورزی و دارویی هر دو کشور، نوید رشد و نوآوری متقابل را می‌دهد.

محمدعلی رضایی، رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق ایران در جریان سفر به چین با هیات رئیسه انجمن تجارت چین نیز دیدار کرد.

در این نشست که به بحث درباره پیشرفت‌های فناوری کشاورزی و سایر موضوعات مرتبط اختصاص داشت، دو طرف به گفت‌وگو در مورد شیوه‌های کشاورزی نوآورانه، تکنیک‌های کشاورزی پایدار و مناطق بالقوه برای تبادل فناوری پرداختند.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق ایران در جریان سفر به چین، در محل سفارت ایران نیز دیداری با هیات رئیسه انجمن صادرکنندگان و واردکنندگان چین و مدیران شرکت سینوفارم داشت که با محوریت منافع متقابل، بررسی راه‌های همکاری در تجارت محصولات کشاورزی و تقویت روابط اقتصادی با ایران برگزار شد.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید