Performancing Metrics

رئیس گازپروم: خرید گاز از ازبکستان افزایش می‌یابد | اتاق خبر
کد خبر: 306617
تاریخ انتشار: 15 دی 1394 - 12:10
«الکسی میلر» رئیس شرکت «گازپروم» روسیه گفت: در سال 2016 خرید گاز از ازبکستان را افزایش می‌دهیم.

اتاق خبر: رئیس شرکت ملی «گازپروم» روسیه در یک نشست مطبوعاتی گفت: روسیه خرید گاز طبیعی از ازبکستان در سال جدید را افزایش می‌دهد.

بنا بر این گزارش به نقل از فارس؛ «الکسی میلر» در این زمینه افزود: شرکت گازپروم و شرکت گاز ازبکستان در این مورد مذاکراتی را صورت داده و به توافقات لازم دست یافته‌اند.

رئیس شرکت ملی «گازپروم» اظهار داشت: ازبکستان همکار مطمئن روسیه در زمینه گاز است و «گازپروم» از این به بعد نیز همکاری‌های خودرا با همکاران ازبکی بیش از پیش گسترش خواهد داد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: واردات گاز از ازبکستان در سال جاری میلادی به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش خواهد یافت.

پیش‌تر اعلام شده است که از اول ژانویه سال 2016 میلادی (11 دی ماه سال 1394) شرکت «گازپروم» قرارداد خودرا با شرکت ملی «ترکمن گاز» در مورد خرید گاز طبیعی از ترکمنستان لغو کرده است.

ازبکستان از لحاظ تولید گاز در بین کشورهای مشترک المنافع (همسود) مقام سوم را دارد و یکی از 10 کشور تولیدکننده گاز در جهان است.

این کشور علاوه بر روسیه و چین به کشورهای همسایه منطقه از جمله قزاقستان، قرقیزستان و تاجیکستان نیز گاز صادر می‌کند.

شرکت ملی «ازبک. نفت. گاز» یک اپراتور انحصاری مجتمع نفت و گاز ازبکستان است که در سال 1998 میلادی تاسیس شده است و شامل 6 شرکت سهامی است. ظرفیت سالانه آن نزدیک به 70 میلیارد متر مکعب گاز طبیعی و 8 میلیون تن هیدروکربورهای مایع است.

شرکت‌های روسیه برای کارهای اکتشافاتی و زمین‌شناسی در ازبکستان در سال‌های 2006 و 2013 میلادی معادل 383 میلیون و 300 هزار دلار سرمایه گذاری کرده است.

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید