Performancing Metrics

تقویت همزمان تولید و تقاضای مسکن | اتاق خبر
کد خبر: 306658
تاریخ انتشار: 15 دی 1394 - 15:01
دبیر کانون سراسری انبوه سازان با اشاره به اینکه تولید و تقاضا باید همزمان تقویت شود، گفت: باید علاوه بر کنترل تورم، صنعت ساختمان هم رونق پیدا کند.

اتاق خبر: فرشید پورحاجت اشاره به اینکه اقتصاددانان بر این موضوع تاکید دارند که مسکن پیشران اقتصاد است، گفت: صنعت ساختمان باید به حرکت دربیاید و همانطور که دیده شده، تمام ابزارهایی که در این مدت استفاده کردند، چون در حوزه مسکن نبود، نتوانست رونق و رشد را در اقتصاد به وجود بیاورد.

بنا بر این گزارش به نقل از مهر؛ وی با بیان اینکه نمی دانیم چرا این بخش را ابتر کرده اند، افزود: معتقدم که حزوه مسکن تاوان تورم را می‌دهد، ضمن آنکه اگر رکودی هست، باید این بیماری آسیب شناسی شده و مشکل تورم را حل کند.

دبیر کانون سراسری انبوه سازان با اعلام اینکه الان زمانی است که باید تحرک در بازار مسکن شروع شود، اظهار داشت: در حال حاضر باید طرف تقاضا و تولید با یکدیگر تقویت شود و همزمان به پیش برود، چرا که اگر تولید و تقاضا را با یکدیگر دیدیم، موفق خواهیم بود.

پورحاجت ادامه داد: اگر این دو را در کنار یکدیگر در نظر نگیریم بازهم دچار مشکل خواهیم شد، بنابراین باید یک فرمولی پیدا کنیم که در این شرایط موجود علاوه بر کنترل تورم، صنعت ساختمان هم رونق پیدا کند.

وی، بهترین زمان فعالیت تولیدکنندگان را در زمان کنترل تورم دانست و گفت: زمانی که بازار در ثبات است، ما بیشترین سود را برده ایم، چراکه عرضه و تقاضا با هم تناسب داشته اند و مردم برای خرد تحت فشار نبوده‌اند.

دبیر کانون سراسری انبوه سازان با تاکید بر اینکه باید برای یکبار مشکل مسکن حل شود، اظهار داشت: دولت با اقداماتی که در زمینه تحریک تولید و تقاضا انجام می‌دهد، می‌تواند بازار مسکن را رونق داده و مشکل کمبود مسکن را حل کند.

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید