Performancing Metrics

مؤسسات مالی غیر مجاز سال آینده بحران‌ساز می شوند | اتاق خبر
کد خبر: 306856
تاریخ انتشار: 16 دی 1394 - 14:06
بانک مرکزی هیچ مدارایی با این مؤسسات نمی کند بلکه در اصل توان مقابله با آنها را ندارد.

اتاق خبر: احمد حاتمی یزد در خصوص چگونگی مقابله با مؤسسات مالی غیر مجاز اظهار داشت: همه مؤسسات مالی غیر مجاز دارای پشتوانه سیاسی هستند و از سوی یک نهاد رسمی و یا غیر رسمی، حمایت می‌شوند.

بنا بر این گزارش به نقل از ایلنا؛ وی افزود: این مؤسسات از سوی برخی از ارگان‌های نظامی مانند سپاه، امام جمعه ها ، وکلای مجلس شورای اسلامی و ... مورد حمایت‌های سیاسی هستند که این حمایت‌ها بدون نظارت بانک مرکزی باعث خسارت‌های زیادی به نظام مالی و بانکی ما طی سالیان گذشته شده است.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا بانک مرکزی با این دست از مؤسسات مدارا می کند؟ گفت: بانک مرکزی هیچ مدارایی با این مؤسسات نمی کند بلکه در اصل توان مقابله با آنها را ندارد.

حاتمی یزد در پاسخ به این پرسش که راه حل جلوگیری از شکل گیری این مؤسسات مالی غیر مجاز چیست؟ گفت: مسلما منابع مالی این مؤسسات در گاوصندوق نیست و در یک حساب بانکی است که می توان حساب های آنها را بست.

وی ادامه داد: تاسیس هر شرکتی نیاز به اساسنامه و گواهی ثبت دارد اما این مؤسسات بدون مجوز توانسته اند حساب باز کنند در حالی که جواز رسمی نداشته اند.

این کارشناس بانکی افزود: همان طور که امسال مؤسسه ثامن الحجج و مؤسسه میزان با مشکل مواجه شدند و 10 سال پیش هم مؤسسه مالی محمد رسوال الله سپرده‌های مردم را نتوانستند بدهند. سال آینده نیز مؤسسات مالی غیر مجاز بحران‌ساز می شوند.

حاتمی یزد افزود: بر اساس گزارشی که از سوی بانک جهانی و صندوق بین المللی پول منتشر شد 5 هزار شعبه و مؤسسه غیر مجاز در ایران وجود دارد که این مؤسسات بدون داشتن هیچ گونه مجوزی از سازمان بورس، وزارت دارایی و بانک مرکزی و برای عوام فریبی با نامهای ائمه معصومین، نزول خواری می کنند و باید رسانه‌های گروهی و رادیو تلویزیون به شفاف سازی در این خصوص بپردازند تا مردم سپرده‌های خود را در بانک‌های معتبر سرمایه گذاری کنند.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید