Performancing Metrics

پیشنهاد به افغانستان برای مشارکت در تکمیل راه‌آهن چابهار - زاهدان | اتاق خبر
کد خبر: 306868
تاریخ انتشار: 16 دی 1394 - 15:00
دبیر شورای عالی مناطق آزاد، چابهار را حلقه ترانزیت کالا به افغانستان عنوان کرد و از پیشنهاد مشارکت در تکمیل راه آهن چابهار - زاهدان به رئیس اجرایی دولت افغانستان خبر داد و گفت: با تکمیل این خط آهن امکان تسهیل در ترانزیت کالاها و خدمات فراهم می شود.

اتاق خبر: اکبر ترکان در خصوص دیدار با رئیس اجرایی دولت افغانستان اظهار کرد: در این دیدار، مزیت های منطقه آزاد چابهار از جمله معافیت های پنج گانه از قبیل نیاز نداشتن به روادید، قانون کار، قانون مالیات، قانون پولی بانکی و قانون گمرک و نیز مزیت های مناطق ویژه اقتصادی تشریح شد.

بنا بر این گزارش به نقل از ایسنا؛ مشاور رییس جمهور افزود: چابهار فرصت‌های بی‌شماری برای سرمایه‌گذاری دارد و در این میان تجار افغانی توجه ویژه ای به این منطقه دارند.

ترکان با اشاره به جایگاه تجار افغانی در مبادلات تجاری ایران و افغانستان گفت: در این نشست بر اهمیت جایگاه کریدورهای چابهار دوغارون و چابهار میلک تاکید شد، ضمن اینکه با توجه به لایحه ایجاد "منطقه آزاد سیستان" ، منطقه میلک نیز جزو محدوده این منطقه خواهد بود.

ترکان اظهار کرد: در حال حاضر تجار افغانی که خارج از این کشور به فعالیت مشغول هستند در کشورهای حاشیه خلیج فارس دفاتر نمایندگی تاسیس کرده اند و کالاهای خود را از طریق آن کشورها به چابهار می آورند و مجددا از طریق این منطقه به افغانستان و کشورهای آسیای میانه ارسال می کنند.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور تاکید کرد: به این هیات عالی رتبه کشور افغانستان پیشنهاد دادیم تا تجار افغانی دفاتر خود را در چابهار تاسیس کنند تا ترانزیت مجدد کالاها مقرون به صرفه‌تر باشد.

ترکان مشارکت در تکمیل راه آهن چابهار زاهدان را از دیگر موارد پیشنهادی به عبدالله عبدالله - رئیس اجرایی دولت افغانستان - اعلام کرد و گفت: با تکمیل این خط آهن امکان تسهیل در ترانزیت کالاها و خدمات فراهم می شود.

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید