Performancing Metrics

عیادت جمعی از فعالان فرهنگی از پیشکسوت تئاتر و سینما در اراک | اتاق خبر
کد خبر: 307065
تاریخ انتشار: 17 دی 1394 - 05:56
جمعی از مدیران و مسئولین استان مرکزی به همراه مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت، امروز 16 دی، به عیادت "اسماعیل سلطانیان"، هنرمند پیشکسوت هنرهای نمایشی و بازیگر کهنه‌کار کشور رفتند.

اتاق خبر- جمعی از مدیران و مسئولین استان مرکزی به همراه مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت، امروز 16 دی، به عیادت "اسماعیل سلطانیان"، هنرمند پیشکسوت هنرهای نمایشی و بازیگر کهنه‌کار کشور رفتند.

بنابراین گزارش اسماعیل سلطانیان از چندی پیش به دلیل وجود ضایعه‌ای در ناحیه روده بزرگ و جراحی، در بیمارستان امیرالمومنین(ع) شهر اراک بستری و تحت درمان است. به همین منظور نیز سیدعباس عظیمی، مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت به همراه مهدی حقیقی و امین کمالوندی، مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و کتابخانه‌های استان مرکزی که برای این عیادت پیشقدم شده بودند، و همچنین حسین بختیاری، فرماندار اراک، به ملاقات اسماعیل سلطانیان رفتند و این دیدار حاشیه‌های خوبی هم برای این پیشکوت به همراه داشت.

سیدعباس عظیمی در این ملاقات گفت: حضور مسئولین اجرایی فرهنگی و سیاسی در عیادت، هم از نظر معنوی و هم به لحاظ رفع مشکلات پیشکسوتان هنر، بسیار حائز اهمیت است و جا دارد از همکاری‌ها و هماهنگی‌های مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچمنین مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی قدردانی کنم.

مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت، همچنین از تماس تلفنی علی مرادخانی، معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس هیات امنای موسسه هنرمندان پیشکسوت برای احوالپرسی و اطلاع از روند درمانی این پیشکسوت بازیگری کشور خبر داد.

عظیمی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به همراهی و حضور مدیران فرهنگی استان مرکزی، اضافه کرد: متاسفانه بعضا دیده می‌شود تعداد انگشت‌شماری از مدیران فرهنگی فعال در شهرستان‌ها در مواجهه با چنین موقعیت و شرایطی، حداقل همکاری را با موسسه هنرمندان پیشکسوت دارند، گویی که اصلا دغدغه‌ای در این زمینه برای آنها وجود ندارد؛ که این نکته خود جای تامل و بررسی دارد.

وی همچنین با تشکر از زحمات دکتر ابوالفضل محترمی، جراح سلطانیان و رییس بیمارستان امیرالمومنین(ع) اراک و همچنین پرسنل و کادر درمانی اظهار داشت: طبق صحبت‌های انجام شده با دکتر محترمی، تیم درمانی از عمل جراحی انجام شده رضایت داشتند و منتظر پاسخ نتایج آزمایشات نمونه‌برداری هستند.

وی از همه مردم برای بهبودی هرچه سریع‌تر سلطانیان التماس دعا کرد و گفت: در حاشیه این عیادت، طی جلسه مشترکی با حسین بختیاری، فرماندار شهر اراک و دکتر محترمی، رییس بیمارستان، قرار شد تا پرداخت کلیه هزینه‌های درمانی و عمل جراحی این پیشکسوت توسط مسئولین استان انجام بگیرد.

اسماعیل سلطانیان نیز در این دیدار ضمن ابراز خوشحالی از حضور فعالان فرهنگی و نیز مسئولان اجرایی استان در این عیادت و همچنین از احوالپرسی تلفنی مرادخانی، گفت: در تهران برای درمان به بیمارستان‌های متعددی مراجعه کردم اما به دلیل مشکل تنفسی که دارم و ریسک و خطر بالا در عمل جراحی، هیچ یک حاضر به پذیرش من نشدند تا اینکه به پیشنهاد دوستان برای درمان به اراک و این بیمارستان آمدم و حالا با تلاش‌های قابل تقدیر پزشکان و پرسنل زحمتکش این بیمارستان، حالم خیلی خوب است و به زودی به خانه بازخواهم گشت.

گفتنی است، اسماعیل سلطانیان متولد ۱۳۳۳ در کرمانشاه، از پیشکسوتان عرصه بازیگری در کشور و از اعضای موسسه هنرمندان پیشکسوت است. سلطانیان فارغ‌التحصیل بازیگری و کارگردانی تئاتر از دانشکده هنرهای دراماتیک است و فعالیت هنری خود را نیز از سال ۱۳۴۹ با کارگردانی تئاتر آغاز کرد و موفق شد در دوره هفتم جشنواره فیلم فجر سیمرغ بلورین بازیگر نقش دوم مرد برای فیلم «بای‌سیکل‌ران» را کسب کند.

منبع: ایسنا 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید