Performancing Metrics

همکاری بیشتر حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش | اتاق خبر
کد خبر: 307233
تاریخ انتشار: 18 دی 1394 - 05:11
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه بیش از پیش به همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش نیازمندیم، گفت: حوزه می‌تواند در کنار دانشگاه در توانمندسازی نیرو به این وزارتخانه کمک کند.

به گزارش اتاق خبر به نقل از مهر، علی اصغر فانی غروب پنج‌شنبه در دیدار آیت الله حسینی بوشهری، اظهار داشت: توسعه مشارکت آموزش و پرورش با حوزه علمیه یکی از سیاست‌های پنج‌گانه‌ای است که دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه در امر تعلیم و تربیت می‌توانند به آمورش و پرورش بسیار کمک کنند، گفت: در همه جای سند تحول نظام آموزش و پرورش همکاری با حوزه علمیه مشاهده می‌شود چه در زمینه توانمندسازی نیروی انسانی و چه در زمینه محتوا و برنامه‌های آموزشی و تربیتی.

وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه ما بیش از پیش به همکاری حوزه‌های علمیه نیازمندیم، افزود: امیدواریم تا این همکاری افزایش یابد تا بتوانیم از امکانات حوزه علمیه بیشتر از گذشته در امر آموزش استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه تحول در یک نظام آموزشی زمانی صورت می‌گیرد که در نیروی انسانی آن تحول ایجاد شود و به عبارتی تحولات نظام‌های آموزشی به نیروی انسانی آن‌ها بستگی دارد، عنوان کرد: حوزه می‌تواند در کنار دانشگاه در توانمندسازی نیرو به آموزش و پرورش کمک کند.

فانی با اشاره به وجود رشته معارف اسلامی در نظام آموزش و پرورش، گفت: به دلیل حساسیتی که این‌گونه رشته‌ها دارند ما خیلی نمی‌توانیم در آن‌ها ورود کنیم و از این لحاظ نیز وجود متخصصان حوزه نیازمندیم.

وی به توسعه رشته‌های معارفی اشاره کرد و افزود: باید در میان اهل سنت نیز ورود کنیم چرا که اگر ما این کار را نکنیم دشمنان ما ورود می‌کنند.

وزیر آموزش پرورش در پایان از حضور آیت الله حسینی بوشهری در شورای عالی آموزش و پرورش ابراز خرسندی کرد و افزود: از این به بعد بیشتر می‌توانیم از ایده‌ها و نظرات شما بهره ببریم و پیوند حوزه با این وزارتخانه را محکم‌تر نماییم.

تنظیم سند تحول نظام آموزش و پرورش مبتنی بر فرهنگ اسلام

علی اصغر فانی همچنین در دیدار با آیت الله العظمی نوری همدانی به ارائه گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های این وزارتخانه پرداخت.

وی اظهار داشت: ۱۳ میلیون دانش‌آموز در حال حاضر در کشور وجود دارد که این تعداد در ۷۰ منطقه آموزشی و با قریب به یک میلیون معلم و همکار فرهنگی مشغول تحصیل‌ هستند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه به برکت انقلاب، آموزش و پرورش در کشور توسعه یافته است، افزود: ۱۱۰ مدرسه با تنها یک دانش‌آموز و معلم در کشور وجود دارد و ۴ هزار و ۸۰۰ مدرسه نیز با کمتر از ۵ دانش‌آموز دایر هستند.

وی با اشاره به اینکه اقدامات این وزارتخانه در راستای عدالت آموزشی انجام می‌‌شود، تصریح کرد: با مراجعه به خانه‌های مردم در دورترین مناطق کشور نسبت به ثبت‌نام فرزندان در مدارس اقدام کرده‌ایم و گامی مؤثر در تحقق عدالت اجتماعی برداشته‌ایم.

فانی تنظیم سند تحول نظام آموزش و پرورش را از اقدامات خوب این وزارتخانه عنوان کرد و گفت: از سال ۹۱ تا ۹۲ طراحی و تصویب آن به طول انجامید.

وی با بیان اینکه این سند تحول مبتنی بر فرهنگ اسلامی تنظیم شده است، افزود: طرح امام شناسی نیز از اقدامات دیگری بوده است که دانش‌آموزان در آن با سیره و روش زندگی ائمه معصومین(ع) آشنا می‌شوند.

وزیر آموزش و پرورش توجه به حفظ موضوعی قرآن کریم در مقاطع ابتدایی و متوسطه و نیز همکاری بیشتر آموزش و پرورش با حوزه را از دیگر اقدامات این وزارتخانه برشمرد.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید