Performancing Metrics

وضعیت پارکینگ‌های حاشیه‌ای شهر همدان مشخص شود | اتاق خبر
کد خبر: 307750
تاریخ انتشار: 20 دی 1394 - 08:44
رئیس کمیسیون خدمات شهری و ترافیک شورای شهر همدان خواستار تعیین تکلیف وضعیت پارکینگ‌های حاشیه‌ای شهر همدان شد.

به گزارش اتاق خبر به نقل از مهر، کامران گردان عصر امروز در جلسه کمیسیون خدمات شهری و بررسی وضعیت سازمان‌های اتوبوس‌رانی و تاکسیرانی عنوان کرد: وضعیت پارکینگ‌های حاشیه‌ای شهر همدان باید هرچه سریع‌تر مشخص شود.

وی بابیان اینکه باید به بررسی دقیق مسائل و مشکلات و پیشنهاد‌ها سازمان تاکسی‌رانی بپردازیم، عنوان کرد: عملیاتی کردن برنامه‌های تاکسی‌رانی و وضعیت  بازرسی‌ها و اینکه چه برنامه‌هایی برای هماهنگی پیاده راه‌های خیابان‌های اکباتان و بوعلی همدان در نظر گرفته‌شده باید بررسی شود.

گردان در ادامه بابیان اینکه مطالعات حمل‌ونقل و ترافیک شهر قبل از اینکه در شورای شهر دوره چهارم بررسی شود در شورای سوم مطرح بود و هزینه‌های موردنیاز آن نیز سرمایه‌گذاری شده است، گفت: این طرح به لحاظ اینکه در برنامه‌های اصلی نیامده سرانجامی نداشته است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری و ترافیک شورای شهر همدان بابیان اینکه امور مربوط به این طرح صورت نگرفته، ادامه داد: در افق کوتاه‌مدت مقرر بود سال ۹۳ خیابان بوعلی و اکباتان همدان به پیاده‌رو تبدیل شود.

گردان بابیان اینکه موضوع پارکینگ‌های حاشیه‌ای شهر نیز مغفول مانده است، گفت: بخش خصوصی در اتوبوس‌رانی به نوسازی ناوگان حمل‌ونقل بی‌توجه است و این موضوع باید پیگیری شود.

رئیس کمیسیون خدمات شهری و ترافیک شورای شهر همدان با تأکید بر اینکه ایستگاه‌های اتوبوس باید به محل مناسب منتقل شود، گفت: در واگذاری مدیریت سامانه اتوبوس‌رانی به بخش خصوصی رسیدگی لازم صورت نگرفته که موضوع باید پیگیری شود.

وی بابیان اینکه افزایش خطوط اتوبوس‌رانی و واگذاری ناوگان اتوبوس‌رانی به بخش خصوصی و نیز انسداد تقاطع‌ها و معابری ازجمله تقاطع ۱۳ آبان برای احداث پل عابر نیز همچنان بلاتکلیف باقی‌مانده، گفت: این پروژه نیمه‌کاره مانده و انجام‌نشده است.

گردان با تأکید بر اینکه در مدت باقی‌مانده تا پایان سال باید به این مسائل رسیدگی شود، گفت: کمسیون خدمات شهری وظیفه  نظارت بر این امور را بر عهده دارد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری و ترافیک شورای شهر همدان بابیان اینکه اجرا و تصویب خط BRT در همدان موردتوجه و تأکید شورای شهر و کمیسیون خدمات شهری است و معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری باید در این خصوص به‌سرعت عمل کند، گفت: معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری همدان ۱۵ روز فرصت دارد تا برای اجرای طرح پیاده‌راه‌سازی از شورای ترافیک استان مصوبه بگیرد.

گردان بابیان اینکه طرح بی آر تی مصوب شده و تنها باید اشکالات کار رفع شود، گفت: پیوست‌های اجتماعی ارائه‌شده در طرح بسیار ضعیف است و باید بررسی شود که چرا اجرای پل‌های عابر پیاده به تاخیرافتاده و پروژه‌ها نیمه‌تمام رهاشده و پل‌هایی که از قبل وجود داشته است نیز خاموش مانده است.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید