Performancing Metrics

تاکید وزیر ارتباطات بر نقش بانک ها در اقتصاد مقاومتی و حمایت از بخش خصوصی | اتاق خبر
کد خبر: 308289
تاریخ انتشار: 21 دی 1394 - 21:25
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی اقتصاد مردمی است اظهار کرد: برای تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند حمایت بانک ها از بخش خصوصی هستیم.

به گزارش اتاق خبر و به نقل ازمرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات،‌ دکتر محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت در پنل تخصصی با اشاره به اهمیت و جایگاه اقتصاد مقاومتی در دولت تدبیر و امید گفت: دولت در دو محور هدف های بزرگی دارد، یکی از آن ها روابط خارجی و گسترش آن است که همین موضوع مقدمه ای بر محور دوم، اقتصاد مقاومتی و تحقق آن است.

 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور نیز توضیح داد: اقتصاد مقاومتی و سیاست‌های کلان آن برای مقاوم‌سازی اقتصاد است نه اقتصاد سختگیرانه؛ که در مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز به صورت امری متوالی بر روی سیاست‌های مربوط به آن بحث و کار شده است.

دکتر واعظی تاکید کرد: برای تحول در اقتصاد و اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی که هدف دولت تدبیر و امید است نیاز به تحول در تمام کشور هستیم که این امر ابتدا باید در مجریان امر صورت بگیرد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: پنج اصل عدالت‌بنیان، اقتصاد مردمی، درونزا و برونگرا و دانش‌بنیان از اصل‌هایی است که در اقتصاد مقاومتی مورد توجه است و باید به آن ها توجه خاصی کرد.

دکتر واعظی همچنین افزود: باید سیاست خارجی به گونه‌ای باشد که به اقتصاد و روابط آن و اجرای اقتصاد مقاومتی کمک کند زیرا اگر به ملزومات اقتصاد مقاومتی توجه نکنیم این سیاست‌ها تنها یک انشای قشنگ است و قابل اجرا نخواهد بود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه باید اقتصاد کشور را مقاوم کنیم، بیان کرد: نیازمند برقراری روابط خارجی هستیم و این روابط باید به توسعه اقتصادی کمک کند و الزامات آن تنها در مذاکره ها فراهم می شود.

دکتر واعظی جذب تکنولوژی و سرمایه خارجی را از مهمترین هدف‌های روابط خارجی در رشد اقتصادی عنوان کرد و گفت: باید با روابط خارجی این فضا برای کشور ایجاد شود تا بتوانیم جایگاه خود را در صادرات محصولات داخی در بازارهای خارجی بدشت آوریم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اقتصاد مقاومتی اقتصاد مردمی است اظهار کرد: نقش بانک ها در اقتصاد مقاومتی بسیار با ارزش است و نظام بانکی باید در جهت فعال شدن اقتصاد قدم بردارد و بانک ها باید از بخش خصوصی حمایت کنند و این بخش اگر از سوی بانک حمایت نشود نمی‌توانیم شاهد بخش خصوصی پویا و فعال در اقتصاد کشور باشیم.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید