Performancing Metrics

رقابت نزدیک میان کاندیداهای مطرح ریاست جمهوری دو حزب اصلی آمریکا | اتاق خبر
کد خبر: 308413
تاریخ انتشار: 22 دی 1394 - 01:34
یک نظرسنجی نشان داد؛
بر اساس یک نظرسنجی جدید رقابت انتخاباتی درون حزبی برای هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات آمریکا بسیار نزدیک است و کاندیداهای اصلی هر دو حزب شانه به شانه هم هستند.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا،‌ به نقل از پایگاه هافینگتون پست، کمتر از سه هفته تا آغاز فرآیند رای‌گیری برای انتخابات درون حزبی دموکرات‌ها و جمهوری خواهان آمریکا در دو ایالت آیووا و نیو همپشایر باقی مانده و در همین راستا یک نظرسنجی مشترکا انجام شده از سوی NBC/WSJ/Marist از رای‌دهندگان احتمالی نشان می‌دهد که کاندیداهای ریاست جمهوری مطرح هر دو حزب اصلی آمریکا رقابت نزدیکی با یکدیگر دارند.

بر اساس این نظرسنجی، در رقابت درون حزبی دموکرات‌ها در ایالت آیووا، سناتور برنی ساندرز با فاصله کمی پشت سر هیلاری کلینتون، وزیر خارجه سابق آمریکا قرار دارد و کلینتون با 48 درصد رای جلوتر از ساندرز که از رای 45 درصد برخوردار است، قرار می‌گیرد. همچنین دیگر کاندیدای مطرح دموکراتها یعنی مارتین اومالی، فرماندار سابق ایالت مریلند نیز تنها پنج درصد رای کسب کرد.

در رقابت میان جمهوری‌خواهان نیز تد کروز، سناتور تگزاس رقابت سختی با دونالد ترامپ میلیونر در ایالت آیووا دارد. بر اساس نظرسنجی انجام شده، کروز با داشتن 28 درصد رای به میزان چهار درصد بر ترامپ که 24 درصد رای کسب کرده، برتری دارد. بعد از آنها، سناتور مارکو روبیو با 13 درصد رای و بن کارسون که جراح اعصاب است، با 11 درصد رای قرار دارند و ما بقی کاندیداهای ریاست جمهوری جمهوریخواه نیز همگی درصد آرای تک رقمی داشته‌اند.

اما از طرف دیگر در ایالت نیوهمپشایر نیز رقابت میان کاندیداهای ریاست جمهوری دموکرات بسیار نزدیک است. در این ایالت ساندرز بر کلینتون برتری چهار درصدی دارد و 50 درصد رای کسب کرده در حالی که در مقابل، کلینتون 46 درصد رای به دست آورد هر چند که این اختلاف رای نزدیک به حاشیه خطای این نظرسنجی است.

در میان جمهوری‌خواهان نیز ترامپ در ایالت نیو همپشایر با 30 درصد رای پیشتاز است و بر رقیبش یعنی تد کروز برتری 16 درصدی دارد. او مدتهاست که در این ایالت این برتری قاطع را حفظ کرده است.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید