Performancing Metrics

ایران با 160 کشور مراودات ویزایی دارد | اتاق خبر
کد خبر: 308453
تاریخ انتشار: 22 دی 1394 - 07:50
گردشگری طی سه دهه اخیر جهش بزرگی داشته، اما در ایران به دلیل تحریم‎ها نتوانستیم در مسیر رشد قرار بگیریم.

اتاق خبر- رئیس کمیسیون گردشگری اتاق ایران با اشاره به اینکه ایران با 160 کشور مراودات ویزایی دارد، افزود: هیچ مشکلی در صدور ویزا برای 160 کشور وجود ندارد.

بنابراین گزارش اصغری با اشاره به خدمات فرودگاهی و مشکلات رایزنان ایران در کشورها گفت: ایران دو رایزن در هر کشور دارد رایزن اقتصادی از سازمان توسعه و تجارت و یک رایزن اقتصادی از وزارت امور خارجه که این دو با یکدیگر همخوانی ندارند و باید به رایزن‎ها اختیار کامل داده شود.

وی درخصوص گذرنامه گردشگران بیان داشت: کاربرد کارت بازرگانی و گذرنامه یکسان است که باید در این زمینه توجه لازم صورت بگیرد، همچنین لازم است زمان صدور پاسپورت کوتاه شود.

رشد گردشگری در ایران 12 درصد است

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق ایران درخصوص لایحه ضدایرانی کنگره آمریکا افزود: کنگره آمریکا شیطنت کرد و با تنظیم طرحی مدعی شد کسانی که با ویزای آمریکا وارد کشور ایران شدند اگر بخواهند برگردند، باید با ویزای آمریکا اقدام به بازگشت کنند که جلوی این لایحه گرفته شد.

اصغری گفت: لایحه مذکور سبب شد حتی کشورهای اروپایی واکنش نشان دهند از اینکه در رابطه با ویزا به شعور آنها توهین شده است، هر چند آمریکا بلف می‎زند و نمی‎تواند چنین اقدامی انجام دهد، چراکه منافع خودشان نیز به خطر می‎افتد، آنها به دلیل اینکه موضوع برجام مطرح است، می‎خواهند کاری کنند تا ایران عقب‌نشینی کند.

وی از روند رو به رشد گردشگری در جهان خبر داد و ابراز داشت: رشد گردشگری در ایران 12 درصد است.

راه‎اندازی دانشکده پلیس گردشگری جزو برنامه‎های اتاق ایران است

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق ایران با اشاره به اینکه بزرگترین مقاصد گردشگری در ایران است، گفت: ایران امن‎ترین کشور دنیاست، اما هیچگونه تجهیزات بهداشتی استاندارد برای گردشگران ندارد.

اصغری بیان داشت: مجوز برگزاری همایش صنعت، گردشگری و کشاورزی کشورهای فارسی زبان و مسلمان «ایران، افغانستان و تاجیکستان» را اخذ کردیم که این همایش اسفندماه جاری یا فروردین سال آینده در شهرستان گرگان برگزار می‎شود.

وی همچنین راه‎اندازی دانشکده پلیس گردشگری را جزو برنامه‎های اتاق ایران ذکر کرد و گفت: در شرایط پساتحریم تلاش داریم تا این موضوع محقق شود.

منبع: اتاق گرگان 

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید