Performancing Metrics

ظریف: گفت‌وگو و احترام و نه تهدید و شتابزدگی، مساله ملوانان را حل کرد | اتاق خبر
کد خبر: 308974
تاریخ انتشار: 23 دی 1394 - 23:07
با اشاره به ماجرای دستگیری و آزادی تفنگداران آمریکایی
محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان عصر امروز در توییتی به آزادی ملونان آمریکایی واکنش نشان داد.

محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان عصر امروز در توییتی به آزادی ملونان آمریکایی واکنش نشان داد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، متن این توییت به شرح زیر است: «خوش وقتیم که می‌بینم گفت‌وگو و احترام، و نه تهدید و شتابزدگی، مساله ملوانان را به سرعت حل کرد. از این نمونه اخیر بیاموزیم.»

عصر روز سه‌شنبه دو قایق از تفنگداران آمریکایی به آب‌های سرزمینی کشورمان در اطراف جزیره فارسی وارد شدند که بلافاصله در محاصره نیروی دریایی سپاه پاسدارن قرار گرفتند و بدون مقاومت زیادی تسلیم شدند.

آن‌طور که سردارعلی فدوی، فرمانده نیروی دریایی سپاه می‌گوید بعد از دستگیری نظامیان آمریکایی، نیروی دریایی و ناو هواپیمابر آمریکایی حدود 40 دقیقه رفتار غیرحرفه‌یی و تحرکات هوایی و شناوری در منطقه داشتند که با اقدام به موقع نیروهای سپاه آرامش به منطقه برگشت.

براساس اظهارات سردار فدوی، از همان ابتدای کار تماس‌های دیپلماتیک بین ایران و آمریکا و هم‌چنین بین سپاه و وزارت خارجه برقرار می‌شود و ظریف در جریان قضایا قرار می‌گیرد. جان کری نیز با ظریف تماس می‌گیرد و درخواست آزادی تفنگداران خود را مطرح می‌کند و ظریف هم موضع قوی و محکمی می‌گیرد و اعلام می‌کند آن‌ها در آب‌های سرزمینی ما بودند.

حدود ساعت 13:30 امروز، روابط عمومی کل سپاه در اطلاعیه‌ای با اشاره به قطعیت غیرعمدی بودن ورود غیرقانونی و غیرمجاز شناورهای رزمی آمریکایی به آب‌های سرزمینی ایران در خلیج فارس، از رها‌سازی تفنگداران دستگیر شده آمریکایی در آب‌های بین المللی خبر داد.

سپاه در این اطلاعیه گفت که پس از بررسی‌های فنی و عملیاتی در تعامل با مراجع ذی‌صلاح سیاسی و امنیت ملی کشور و مشخص شدن سهوی و غیرعمدی بودن ورود شناورهای رزمی آمریکا به آب‌های جمهوری اسلامی ایران و عذرخواهی آن‌ها، تصمیم به رهاسازی آنان گرفته شد.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید