Performancing Metrics

بیش از ۱۰۰۰فروشگاه اینترنتی دارای نماد اعتماد الکترونیک بسته شد | اتاق خبر
کد خبر: 309109
تاریخ انتشار: 24 دی 1394 - 12:16
سرگردانی صاحبان کسب و کار الکترونیک
یکی از مخاطبان سرویس مشکلات مردم به نمایندگی از تعدادی فعال کسب و کار اینترنتی از درباره بسته شدن برخی از فروشگاه های اینترنتی دارای مجوز قانونی گلایه کرد.

به گزارش اتاق خبر  خبرگزاری خبرآنلاین، فروشگاه های اینترنتی در سالهای اخیر رونق بسیار زیادی پیدا کرده اند. ساماندهی این فروشگاه ها و پرداختهای الکترونیک وجوه و اطمینان از تحویل کالا به مشتری در سالهای اخیر نیز پیشرفتهای چشمگیری داشته است. اکنون یکی از فعالان کسب و کار اینترنتی که می گوید فروشگاه توزیع سی دی و دی وی دی دارد می گوید با وجود گرفتن مجوز از نهادهای ذی صلاح از چند روز پیش، فروشگاهش بسته شده و کار و کسب او و سایر همصنفانش تخته شده است.


او در تماس با سرویس مشکلات مردم گفت: از چند روز پیش اداره پست، فروشگاه های اینترنتی که برخی محصولات مانند دی وی دی را می فروشند، بسته است. این در حالی است که ما نماد اعتماد الکترونیک را گرفته ایم. همه این فروشگاه ها ثبت شده و وقتی به نماد الکترونیک تماس می گیریم می گویند شما باید فعالیت کنید و مشکلی ندارد ولی عملا اداره پست کار و کسب ما را تعطیل کرده است.


این فعال اینترنتی در ادامه گفت: ستاد ساماندهی پایگاه های الکترونیکی نیز به ما مجوز داده ولی اداره پست از ادامه فعالیت ما جلوگیری کرده و پنل اینترنتی ما را بسته اند. سیستم های واسط پستی به ما به صورت غیر رسمی گفته اند دیگر اجناس مشتریان ما را تحویل نمی دهند و پنل اینترنتی ما که مربوط به پست است نیز از هفته گذشته تعلیق شده است، ما و همکارانمان همه مجوزهای لازم را از جمله مجوز تجارت الکترونیک گرفته ایم.


او از مسئولان خواست: آیا اگر لازم است مجوزی دیگری دریافت کنیم، چرا به ما نمی گویید. شفاف اعلام کنید مجوز دیگری اگر لازم است بگیریم چون ما خبر نداریم چرا فروشگاه مان بسته شده است، منطقی است به ما بگویند چه کار کنیم و مهلت بدهند تا سایر مجوزها را هم بگیریم نه اینکه پنل بیش از ۱۰۰۰ فروشگاه الکترونیکی را بدون اعلام دلیل قانونی، ببندند.


این فروشنده الکترونیک گفت: البته مشکل اینجاست یک سری از محصولات را پست نمی خواهد با وجود مجوز داشتن، به دست مردم بفرستد. پست ابا دارد محصولاتی مانند دی وی دی و محصولات دارویی را توزیع کند. این در حالی است که اصلا به پست ارتباطی ندارد مرسوله چیست. چون مرسوله قانونی است و مرسوله غیرقانونی در فروشگاه های مجاز توزیع نمی شود. با این وجود اگر سازمان دیگری باید مجوز بدهد، چرا به ما اطلاع نمی دهند؟


او در پایان گلایه اش گفت: ما هنوز نمی دانیم دلیل اصلی بسته شدن فروشگاه مان چیست. فقط جستجو می کنیم تا دلیل را پیدا کنیم. باید از چه سازمانی مجوز بگیریم؟ کار ما تعلیق است و هیچ کس پاسخگو نیست و می گویند صبر کنید، چقدر می توانیم صبر کنیم؟ کسب و کار ما تعطیل شده به خاطر اینکه نمی دانیم چه کسی به اداره پست گفته این کار را کنید. اگر مرجعی به اداره پست گفته است فروشگاه های دارای نماد و قانونی و مجوز را ببندید، باز هم می گوییم باشد، فقط مهلت یک ماهه بدهید تا ما کارمان را اصلاح کنیم و هر مجوزی که بگویید را تهیه کنیم.


این گزارش برای پاسخگویی به نهادهای ذیربط ارسال شد. سرویس مشکلات مردم آماده درج پاسخ مسولان در این باره را دارد.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید