Performancing Metrics

الجزیره آمریکا فعالیت خود را متوقف می کند | اتاق خبر
کد خبر: 309199
تاریخ انتشار: 25 دی 1394 - 09:34
ایرنا نوشت: شبکه خبری 'الجزیره آمریکا' فعالیت خود درآمریکا را متوقف می کند.

اتاق خبر - رسانه های خبری اعلام کردند شبکه تلویزیونی الجزیره آمریکا فعالیت خود را در ایالات متحده آمریکا متوقف می کند. شبکه الجزیره آمریکا که درسال ۲۰۱۳ میلادی با خرید یک کانال تلویزیونی به مبلغ پانصد میلیون دلار فعالیتش را آغاز کرد، اکنون می گوید: سی ام آوریل سال ۲۰۱۶ به کار خود در ایالات متحده پایان می دهد.


این شبکه چالش های اقتصادی دربازار رسانه آمریکا را عامل توقف فعالیت خود در ایالات متحده عنوان کرده است. شبکه ماهواره ای الجزیره نام شبکه تلویزیونی خبری ماهواره ای است که مرکز آن درشهر دوحه درکشور قطر قرار دارد وخاندان سلطنتی قطر مالکیت وکنترل این شبکه را در اختیار دارد.


الجزیره کار خود را با دریافت سرمایه ای به مبلغ 150 میلیون دلار آمریکا از امیر قطر آغاز نمود. هدفش آن بود که از طریق پخش آگهی تا سال 2001 به خودکفایی برسد، اما زمانی که در رسیدن به آن ناکام گردید، امیر قطر با ادامه اعطای یارانه بر مبنای سالانه 30 میلیون دلار آمریکا، در سال 2004 موافقت نمود.


این شبکه با پخش فیلم های سخنرانی اسامه بن لادن، پس از واقعه تروریستی یازده سپتامبر برای اولین بار در غرب به شهرت رسید. (شبکه الجزیره از سال 2006 میلادی( پخش برنامه های خود به زبان انگلیسی را آغاز کرد.


الجزیره کانال های متعدد خاص تلویزیونی را علاوه بر کانال اخبار بکار گرفته است. این کانال ها شامل، یک کانال زبان انگلیسی، کانال مستند الجزیره، کانال ورزشی الجزیره، یک کانال عمومی ورزشی به زبان عربی، پخش زنده الجزیره، که همایش ها را در زمان واقعی خود بدون هیچ گونه ویرایش یا اعمال نظر پخش می کند، و نیز یک کانال تلویزیونی برای کودکان می باشد.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید