Performancing Metrics

افزایش ۶درصدی قیمت لبنیات اعمال نشد | اتاق خبر
کد خبر: 309359
تاریخ انتشار: 26 دی 1394 - 13:25
دبیر انجمن صنایع لبنی با اشاره به اینکه قیمت محصولات لبنی براساس آخرین دستور العمل قیمت گذاری است، گفت: اگر کارخانه‌ای تخلف کرده است سازمان حمایت با آن برخورد و به تعریزات معرفی کند.

اتاق خبر: رضا باکری با اشاره به اینکه کارخانجات لبنی محصولات خود را مطابق آخرین دستورالعمل قیمت گذاری لبنیات به فروش می رسانند، اظهار داشت: با وجود آنکه مجوز افزایش 6 درصدی قیمت لبنیات صادر شده، اما بازار کشش افزایش قیمت را نداشته و ما همچنان محصولات خود را با قیمت‌های گذشته به فروش می رسانیم.

بنا بر این گزارش به نقل از تسنیم؛ وی در پاسخ به این پرسش که سازمان حمایت معتقد است براساس ارزیابی بازار، کارخانجات لبنی چند ماه گذشته اقدام به افزایش قیمت محصولات خود کرده بودند، افزود: تا جایی که بنده اطلاع دارم قیمت محصولات لبنی براساس آخرین دستور العمل قیمت گذاری است و کارخانجات افزایش قیمتی نداشته‌اند.

دبیر انجمن صنایع لبنی تصریح کرد: اگر کارخانه‌ای تخلف کرده است سازمان حمایت با آن برخورد و به تعریزات معرفی کند.

 پیش از این مصیب محمدیان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، با اشاره به اینکه افزایش 6 درصدی قیمت لبنیات از اول دی ماه باید اجرایی شود، گفته بود: اگر کارخانجات لبنی نمی‌خواهند این مصوبه را اجرایی کنند، باید به قیمت‌های خود را مطابق با آخرین قیمت مصوب محصولات لبنی برگردانند. چرا که براساس مشاهدات ما  شرکت‌های لبنی از دو ماه گذشته اقدام به افزایش محصولات خود کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر شیر یک لیتری کم چرب باید براساس آخرین قیمت مصوب 1840 تومان به فروش برسد، اما کارخانجات آن را دو هزار و 200 تومان در بازار عرضه می‌کنند، افزود: قیمت یک لیتر شیر پرچرب نیز به جای 2200 تومان 2500 تا 2600 تومان به فروش می‌رسد که این نشان می‌دهد کارخانجات قبل از مصوبه دولت اقدام به افزایش قیمت کرده‌اند.

معاون کالاهای مصرفی و شبکه‌های توزیعی سازمان حمایت مصرف کنندگان با بیان اینکه البته سازمان حمایت از مهرماه امسال بررسی‌های میدانی خود را از سطح بازار آغاز و در نهایت مطابق گزارشات وزارت جهاد کشاورزی، وزارت صنایع و حتی و گزارشات ناظرین این سازمان در کارخانجات قیمت‌های محصولات لبنی روند ارزیابی قیمت ها را آغاز کرده بود،گفت: دو هفته گذشته براساس گزارشات به این نتیجه رسیدیم که کارخانجات محصولات خود را بیش از قیمت مصوب به فروش می‌رسانند به همین منظور تصمیم به افزایش 100 تومانی قیمت شیر خام برای رعایت حقوق دامداران گرفتیم.

محمدیان شمالی با تأکید براینکه اگر کارخانجات لبنی حاضر به رعایت افزایش 6 درصدی قیمت لبنیات نیستند باید شیر خام را 1250 تومان و قیمت‌های خود را به مصوب سال گذشته برگرداند، تصریح کرد: اگر کارخانجات حاضر به پرداخت حق دامدار نیستند و قمیت ها را هم کاهش نمی دهند سازمان حمایت برخورد لازم را با آنها انجام خواهد داد.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید