Performancing Metrics

تقلب در غذا و دارو، بدترین نوع راهزنی است | اتاق خبر
کد خبر: 309705
تاریخ انتشار: 27 دی 1394 - 17:21
وزیر بهداشت:
وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت: تقلب در غذا و دارو، زشت ترین کار و بدترین نوع راهزنی است زیرا مردم به این محصولات اعتماد و بابت آن پول پرداخت می کنند.

به گزارش اتاق خبر،سیدحسن هاشمی روز شنبه در همایش کشوری آزمایشگاه های برتر در سالن ابوریحان دانشگاه شهید بهشتی افزود: تقلب از سوی سودجویان مختلف صورت می گیرد و حتی ممکن است این سودجویان ، لباس سفید بر تن داشته باشند.
تقلب از سوی سودجویان مختلف صورت می گیرد و حتی ممکن است این سودجویان ، لباس سفید بر تن داشته باشند.


وی در ادامه به ایجاد اضطراب از طریق اطلاع رسانی برای مصرف برخی مواد غذایی اشاره کرد و گفت: گاهی در حجم وسیعی برای ایجاد اضطراب در بحث سلامت غذا، اطلاع رسانی هائی انجام می شود و گاهی می بینیم فضای کشور برای برنج تا چهارماه درگیر اضطراب است و کاش در این میان، دفاع از حقوق شهروندی مطرح باشد؛ اما مساله تصفیه حساب های اقتصادی و سیاسی در بین است.

وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در این ارتباط ادامه داد: نمی خواهم کسی را متهم کنم اما بی اطلاع هم نیستم.

وی تصریح کرد: جایی که باید حقوق شهروندی را ببینیم ، این مقوله ، مغفول و کم رنگ است اما در برخی موضوعات که بین آن ها، دعواست ، دفاع از مردم ، بهانه و به یک موضوع خاص توجه می شود.

وزیر بهداشت ادامه داد: حق مردم این نیست که با اعصاب و روان آن ها در موضوعات مختلف بازی کنیم؛ مجموعه اطلاعاتی که در اختیار مردم قرار داده می شود ، یاس آور است؛ این اتفاقات برای کشوری که در تحریم بوده است و می خواهد اقتصادش از رکود در بیاید ، مسیر خوبی نیست.

هاشمی افزود: امید است که به مردم امید ببخشند البته نه بطور کاذب ؛ این روزها سرنوشت ساز است ؛ امیدواریم امشب تحریم ها برداشته شود؛ افراد گمنامی برای برداشتن تحریم ها، زحمت های زیادی کشیده اند. باید از این فرصت استفاده کنیم. همه باید بدانند که فرصت های زیادی برای سرمایه گذاری در کشور ایجاد شده است.

وزیر بهداشت اظهار امیدواری کرد که بعد از برداشته شدن تحریم ها در موضوع غذا، بهانه ای برای مراقبت از سلامت مردم باقی نماند و تجهیزات و امکانات لازم در اختیار آزمایشگاه ها قرار گیرد. اگرچه در این زمینه با برخی کشورهای پیشرفته، فاصله زیادی داریم اما مهم این است که به این سمت (مراقبت از سلامت مردم و تجهیز آزمایشگاه ها ) در حال حرکت هستیم.

وزیر بهداشت تصریح کرد: خودنمائی سودجویان در بخش غذا فوق العاده است و باید جلوی این تقلب ها گرفته شود؛ امید است در دوره پساتحریم ، قدرتمندتر از گذشته از حقوق مردم دفاع کنیم و امیدواریم سازمان غذا و دارو نیز با وجود فشارهائی که به آن می آورند بتواند از حقوق مردم دفاع کند.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید