Performancing Metrics

واکنش فرانسه به آغاز اجرای برجام | اتاق خبر
کد خبر: 309775
تاریخ انتشار: 27 دی 1394 - 15:00
تسنیم نوشت: وزیر خارجه فرانسه در واکنش به آغاز اجرای برجام و لغو تحریم‌های ایران، اعلام کرد: فرانسه از نزدیک مراقب خواهد بود تا اطمینان حاصل کند توافق هسته‌ای ایران به شدت مورد احترام قرار خواهد گرفت و اجرا شود.

اتاق خبر - به گزارش رویترز، لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرد: پاریس به دقت مراقب خواهد بود تا مطمئن شود توافق هسته‌ای ایران با قدرت‌های دیپلماتیک جهان به شدت مورد احترام خواهد بود.



وی ضمن استقبال از اجرای توافق هسته‌ای با ایران، تصریح کرد: این یک گام مهم در تلاش‌های بین‌المللی برای کنترل اشاعه تسلیحات بوده است. فرانسه کاملا در دستیابی به نتایج این توافقنامه، مشارکت داشته است. فرانسه مراقب خواهد بود که این توافقنامه به شدت مورد احترام قرار گرفته و اجرا شود.

ساعاتی پیش ظریف و موگرینی در بیانیه مشترک خود اعلام کردند: امروز، ما به روز اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) رسیدیم. از زمان روز تصویب، ما مجدّانه تلاش کردیم و تعهد مشترک و اراده جمعی خود را به نمایش گذاشتیم تا سرانجام موجبات اجرای برجام را فراهم کنیم. امروز، شش ماه پس از نهایی شدن آن توافق تاریخی، آژانس بین المللی انرژی اتمی تأیید کرد که ایران تعهدات هسته‌ای ذی‌ربط خود تحت برجام را اجرا نموده است.

از آنجا که ایران به تعهدات خود عمل نموده است، امروز تحریم‌های مالی و اقتصادی ملی و چندجانبه مربوط به برنامه هسته‌ای ایران منطبق با برجام برداشته شد. اتحادیه اروپایی، کشورهای 1+5 مرکب از جمهوری خلق چین، جمهوری فرانسه، جمهوری فدرال آلمان، فدراسیون روسیه، بریتانیا و ایالات متحده آمریکا، و ایران همچنین در زمینه استفاده‌های صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای، در چارچوب برجام، همکاری خواهند کرد.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید