Performancing Metrics

نشریه آلمانی: یک دگرگونی در انتظار ایران است | اتاق خبر
کد خبر: 309835
تاریخ انتشار: 27 دی 1394 - 17:02
تسنیم نوشت: یک نشریه آلمانی در مطلبی به مناسبت آغاز اجرای برجام و لغو تحریم ها علیه ایران نوشت که صنعت آلمان از لغو این تحریم ها و پایان یخبندان سیاسی با ایران سود می‌برد.

اتاق خبر - نشریه "فوکوس" در گزارشی به مناسبت آغاز اجرای برجام و لغو تحریم ها علیه ایران به اجرایی شدن تمام تعهدات ایران در توافق هسته‌ای وین اشاره کرد.

وزیر امور خارجه ایران روز آغاز اجرای برجام را یک روز خوب و بزرگ برای تمام دنیا دانست.

"فوکوس" همچنین نوشت: با پایان قریب الوقوع تحریم های اقتصادی علیه ایران به نظر می رسد یک دگرگونی به شرایط بهتر در عرصه بین المللی و ملی برای ایران ایجاد خواهد شد.

نویسنده در بخش دیگری از این مطلب تصریح کرد که این پایان یخبندان سیاسی همچنین عرصه را برای چشم انداز اقتصادی امیدوار کننده آماده می کند. به این ترتیب صنعت آلمان از لغو تحریم ها علیه ایران سود خواهد برد.

اتاق صنعت و تجارت آلمان انتظار دارد که صادرات آلمان به ایران در عرض چهار سال از 2.39 میلیارد در سال 2014 به 10 میلیارد یورو و بیش از چهار برابر افزایش یابد. آلمان سابق مهم ترین صادر کننده کالا به ایران محسوب می شد.

فوکوس در ادامه نوشت: از دشمنان سابق یعنی ایالات متحده آمریکا و ایران یک شبه دوستان جدیدی به وجود نمی آید، اما تغییر از طریق نزدیکی شعاری است که فریاد زده می شود.

همچنین توافق اتمی با ایران برای آمریکا نیز اهمیت بسیار بالایی داشت. رئیس جمهور آمریکا توافق صلح آمیز با تهران را به عنوان یکی از بزرگترین موفقیت های سیاست خارجی خود ارزیابی می کند.

با این حال واشنگتن سرعت و اراده و عزم ایران را همزمان دست کم گرفته و یک دوره زمانی طولانی تری را برای اجرای برجام انتظار داشت.

البته برای جمهوریخواهان آمریکایی توافق هسته ای با ایران شیطانی است.

در بخش پایانی این مطلب آمده است: در هر صورت با  شروع اجرای برجام  همه چیز سریعا خوب نمی شود. اگر این سوء ظن ایجاد شود که تهران به قواعد پایبند نیست از سر گیری مجدد تحریم های سازمان ملل امکان پذیراست.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید