Performancing Metrics

تاثیر تولیدات داخلی بر اهداف اقتصاد مقاومتی | اتاق خبر
کد خبر: 309966
تاریخ انتشار: 28 دی 1394 - 12:59
عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی البرز گفت
جعفر سلیمانی عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی البرز یکی از راه های موفقیت اقتصاد مقاومتی را تکیه بر تولیدات داخلی دانست.

وی در گفت و گو با اتاق خبر مورد تولیدات داخلی با تاکید بر اینکه تولیدات داخلی باید از نظر کیفیت و سود آوری توانایی رقابت در منطقه را داشته باشند، گفت: باید از تولیداتی که توانایی صادر شدن و ارز آوری برای کشور را دارند و علیرغم مشکلات و شرایط تحریم همچنان به تولید مشغول بوده اند حمایت کرد زیرا باید این حقیقت را قبول کنیم که بازار داخلی ما محدود است.


سلیمانی بخش انرژی را دارای اولویت در اقتصاد مقاومتی دانست و اضافه کرد: در این میان واحد های پتروشیمی دارای اهمیت بیشتری است. ایجاد و توسعه واحد های پتروشیمی به دلیل داشتن پتانسیل صادراتی و داشتن بازار جهانی دارای اولویت بیشتری نسبت به سایر زمینه ها در بخش انرژی است.
وی در ادامه از واگذاری واحد های پتروشیمی به بخش خصوصی و دوری از نگاه دولت محوری دفاع کرد و این کار را به دلیل جلوگیری از خام فروشی به نفع اقتصاد کشور و در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی دانست.
سلیمانی در مورد معادن و نقش آنها در رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی گفت: بزرگترین و مهمترین کاری که می توان در اقتصاد مقاومتی انجام داد پیدا کردن نقاط مثبت در اقتصاد کشور و تقویت آنها است. در مورد معادن، بسیاری از استان های کشور به بهشت معادن معروف هستند. پس با تقویت زیرساخت ها و رفع موانع به آنها کمک کرد و با حضور فعال بخش خصوصی این معادن را برای کشور ارز آور کرد.
عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی البرز سریعترین راه خروج از رکود را تحریک تقاضا دانست و اضافه کرد: در صورتی که پرداخت وام خودرو و مسکن به صورت کامل انجام شود می توان امیدوار بود که تحریک تقاضا انجام شود و رونق اقتصادی به جامعه برگردد.
سلیمانی در مورد وام مسکن و مشکل اقشار کم درآمد در استفاده از آن، گفت: با توجه به مبلغ وام و بازپرداخت آن کسی که قصد استفاده از این وام را دارد باید پس انداز کافی را داشته باشد. با این حال بهترین کاری که در حوزه مسکن می توان انجام داد بازسازی بافت های فرسوده شهر تهران است. این بافت های فرسوده در هنگام زلزله بسیار آسیب پذیر هستند و نیازفوری به بازسازی دارند. برای مثال در این مورد می توان این واحد های فرسوده را تجمیع کرد و با حل مشکلات حقوقی مربوط به این کار چند واحد فرسوده کوچک تبدیل به برج شوند.
عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی البرز در مورد بازشدن سوئیفت و رفع تحریم های بانکی رفع تحریم در این بخش ها با توصیف سوئیفت به عنوان شاهرگ حیاتی صادرات ایران گفت: تحریم ها در این بخش باعث می شد که فعالان اقتصادی برای واردات مواد اولیه و صادرات محصولات خود به مانع برخورد کنند.
وی ابراز امیدواری کرد با برداشته شدن تحریم بانکی و برقراری سوئیفت مشکلات انتقالات مالی و رشد اقتصاد کشور در همه بخش ها محیا شود.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید