Performancing Metrics

مشعل سوزی گاز در پارس جنوبی کاهش یافت | اتاق خبر
کد خبر: 310046
تاریخ انتشار: 28 دی 1394 - 16:04
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: میزان فلرینگ (سوزاندن گازها با مشعل) در ١٠ فاز نخست پارس جنوبی به میزان سه میلیون مترمکعب درهفته کاهش یافت.

اتاق خبر: روابط عمومی سازمان منطقه ویژه پارس روزدوشنبه به نقل از مهدی یوسفی درهمایش هوای پاک در پتروشیمی نوری افزود: اکنون میزان فلرینگ در فازهای یک تا ١٠ که پیش از این هشت میلیون مترمکعب در هفته بود به پنج میلیون متر مکعب رسیده است.
بنا بر این گزارش به نقل از ایرنا؛ وی با بیان اینکه اجرای اقدامات اصلاحی و کاهش فلرینگ در١٠ فاز نخست پارس جنوبی ادامه دارد، اضافه کرد: پیش بینی می شود با تداوم این امر تا پایان سال ٩٦ این رقم به ٢,٨ میلیون متر مکعب برسد.
یوسفی حفاظت از محیط زیست کشور را از موضوع های مهم و در اولویت مجموعه دولت خواند و ادامه داد: دولت تدبیر و امید با روش ها و رویکردهای جدیدی که در زمینه حفاظت ار محیط زیست اتخاذ کرده به نتایج خوبی دراین زمینه دست یافته است.
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، پرهیز از نگاه سیاسی به موضوع زیست محیطی و خودداری از واکنشهای احساسی را لازمه تداوم اقدامات اصلاحی در این زمینه دانست و تاکید کرد: موضع گیری مردم و مسئولان باید مبتنی بر نتیجه گیری از داده ها و اطلاعات استخراج شده از مراجع صلاحیت دار باشد، در غیر این صورت، به اهداف مورد نظر در سند چشم انداز محیط زیستی کشور نمی رسیم.
وی گفت: فعال سازی سازمان های مردم نهاد و ارائه مشوق به صنایع از جمله راهکارهای مشارکت همگان در انجام فعالیتهای محیط زیستی است.
یوسفی اظهارکرد: هدف گذاری و برنامه ریزی برای ارتقای مولفه های زیست محیطی از سوی شرکتهای مستقر در منطقه ویژه پارس در کارگروهی که براساس تفاهم نامه وزارت نفت و سازمان حفاظت از محیط زیست شکل گرفته است پیگیری می شود و امیدواریم با همکاری شرکت ها و صنایع فعال در منطقه به نتایج مورد نظر دست یابیم.
طرح های توسعه میدان گازی پارس جنوبی در شهرستان های عسلویه و کنگان در جنوب استان بوشهر در دست اجرا و بهره برداری است و اکنون روزانه 420 میلیون مترمکعب گاز از 17 فاز در این منطقه تولید می شود.

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید