Performancing Metrics

استفاده از زنان متخصص در توسعه اقتصادی و کارآفرینی | اتاق خبر
کد خبر: 310181
تاریخ انتشار: 29 دی 1394 - 11:56
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: باید از نیروهای فارغ‌التحصیل و متخصص زنان در زمینه‌های توانمندی‌ اقتصادی و توسعه کارآفرینی استفاده‌ و بهره‌برداری مؤثر انجام دهیم.

به گزارش اتاق خبر به نقل از مهر، شهیندخت مولاوردی در دیدار وزیر توسعه امور زنان و کودکان هندوستان، تقویت روابط فرهنگی و سیاسی دو ملت ایران و هندوستان را ویژه و بااهمیت برشمرد و اظهارداشت: رویکرد مشترک دو کشور در زمینه مسایل منطقه‌ای و بین‌المللی بیش از پیش دو دولت را بهم نزدیک می‌کند و این موضوع اثر مستقیم و تأثیرگذاری در حجم مبادلات اقتصادی ایفا کرده و از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

مولاوردی با تاکید بر ضرورت تقویت همکاری های فرهنگی میان دو کشور افزود: ایران و هندوستان می توانند از تجربیات یکدیگر در حوزه‌های اجتماعی، زنان، خانواده و کودکان به نحو مطلوبی استفاده کنند.

وی به مأموریت مشابه  معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری ایران و وزارتخانه توسعه امور زنان و کودکان هندوستان اشاره کرد و گفت: این دو نهاد هر یک در کشور خود می‌توانند در چارچوب مشخص همکاری‌ها و برنامه‌های خود را با یکدیگر گسترش دهند.

مولاوردی در بخش دیگری از سخنان خود به عملکرد دولت تدبیر و امید در حوزه زنان و خانواده پرداخت و تصریح کرد: تلاش برای بهبود وضعیت زنان در جمهوری اسلامی ایران پیشینه‌ای عمیق دارد و در حال حاضر در هیأت دولت به عنوان معاون رییس‌ جمهوری در امور زنان و خانواده در تصمیم‌گیری‌های فرهنگی و اجتماعی کلان دخیل است.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده مأموریت اصلی این معاونت را سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی برای ارتقاء شاخص‌های زنان و خانواده با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در دستگاه‌ها و پیگیری انجام درست وظایف دستگاه‌های اجرایی در زمینه اجتماعی، زنان و خانواده دانست.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده ادامه داد: باید از نیروهای فارغ‌التحصیل و متخصص زنان در زمینه‌های توانمندی‌ اقتصادی و توسعه کارآفرینی استفاده‌ و بهره‌برداری مؤثر انجام دهیم تا به ارتقاء شاخص‌های بین‌المللی و در نهایت پیشرفت کشور دست یابیم.

«مانیکا گاندی» وزیر توسعه امور زنان و کودکان در کابینه دولت مرکزی هندوستان نیز در این دیدار پایه‌های فرهنگی کشورمان را با ثبات و زیبا ارزیابی کرد و اظهار امیدواری کرد که روابط ایران و هندوستان با همکاری‌های صورت گرفته ، به پیشرفت و تعالی دست پیدا کند.

وزیر توسعه امور زنان و کودکان در کابینه دولت مرکزی هندوستان به عملکرد وزارتخانه خود پرداخت و گفت: سوء تغذیه و نسبت جنسیتی از چالش‌های پیش روی دولت هند است که در پی راهبردی هستیم تا این دو معضل را به شکل مناسب در جامعه هند برطرف کنیم.

وی بزرگترین برنامه یکساله اخیر وزارتخانه خود را تلاش برای کارآفرینی زنان و حضور پررنگ آنان در انتخابات دانست و اظهار داشت: با برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری‌های لازم در پی آن هستیم که زنان بتوانند به توسعه و کارآفرینی دست یابند.

گاندی از ابتکار بکارگیری زنان پلیس به میزان ۳۵ درصد پلیس‌های کشورش در آینده خبر داد و تصریح کرد: با این رویکرد به دنبال احساس حساسیت نسبت به امنیت زنان و خانواده در کشور هستیم.

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید