Performancing Metrics

نگرانی کشورهای عربی از رشد اقتصادی ایران | اتاق خبر
کد خبر: 310293
تاریخ انتشار: 29 دی 1394 - 15:59
مشاور مرکل:
«فولکر پرتس» رئیس بنیاد علم و سیاست آلمان و مشاور ارشد «آنگلا مرکل» صدراعظم این کشور در امور خاورمیانه، اظهار داشت: کشورهای عربی نگران رشد اقتصادی ایران هستند.

به گزارش اتاق خبر، «فولکر پرتس» امروز (دوشنبه) در گفت وگو با رادیو «بایرن» گفت: در حالی که همه به ابزار نظامی برای حل مشکلات خود فکر می کنند، مسأله ایران نشان داد که دیپلماسی می تواند موفقیت آمیز باشد.
وی در رابطه با مخالفت ها از سوی رژیم صهیونیستی، عربستان سعودی و جمهوری خواهان آمریکا افزود: به هر حال وقتی مصالحه ای انجام می شود، طرفینی وجود دارند که از آن توافق ناراضی هستند. طبعاً منتقدانی در منطقه وجود دارند؛ به ویژه عربستان سعودی و کشورهای حاشیه خلیج فارس نگران این هستند که با لغو تحریم ها ایران نیز در بعد اقتصادی قوی تر شود.
پرتس اظهار داشت: شرکت های آلمانی به طور ویژه ای از رفع تحریم ها سود خواهند برد. ایران علاقه مندی فراوانی به فن آوری آلمان مخصوصاً به شرکت های بزرگ صنعتی مثل زیمنس و لینده و نیز شرکت های خودروسازی مثل مرسدس بنز و فولکس واگن که دارای سابقه دیرینه در این کشور هستند، دارد.
به گزارش ایرنا، شنبه شب (26 دی ماه 94/16 ژانویه 2016) با انتشار گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره انجام تعهدات هسته ای ایران در برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، اجرای تعهدات طرف مقابل (گروه 1+5) یعنی روند لغو تحریم های هسته ای غرب علیه تهران آغاز شد.
«فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که ریاست مذاکرات قدرت های بزرگ شامل آمریکا، انگلیس، روسیه، چین، فرانسه و آلمان را با ایران برعهده داشت، دیشب اعلام کرد که همه تحریم های اقتصادی و مالی غرب به موجب گزارش آژانس برداشته خواهد شد.
«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران و فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیشب در بیانیه ای مشترک روز 26 دی را به عنوان روز اجرای برجام اعلام کردند.

 

منبع:ایرنا

نظرات
ADS
ADS
پربازدید