Performancing Metrics

قرائت گزارش تفریغ بودجه سال ۹۳ درمجلس | اتاق خبر
کد خبر: 310379
تاریخ انتشار: 29 دی 1394 - 19:54
لاریجانی:قرائت این گزارش به آسیب شناسی بودجه 95 کمک می کند
گزارش تفریغ بودجه سال ۹۳ صبح امروز از سوی رئیس دیوان محاسبات در صحن علنی مجلس قرائت شد.

اتاق خبر -  امین حسین رحیمی، در نشست علنی امروز مجلس در بخشی از گزارش خود اظهار کرد: این گزارش حاصل انجام کارهای فنی و تخصصی در 270 روز کاری و فعالیت 34 گروه و چندین جلسه بوده که در دی ماه سال 94 و زودتر از زمان مقرر تصویب شده است.

وی افزود: ماده واحده قانون بودجه سال 93 دارای 190 بند و جزء بوده که در محدوده رسیدگی ها در 112 بند و جزء بیانگر این است در حدود 59 درصد موضوع عدم رعایت احکام قانونی مشاهده نشده است و در 24 بند و جزء حدود 13 درصداز احکام قانونی به طورکامل یا بخشی رعایت نشده است و در 31 بند در حدود 16 درصد اهداف مدنظر قانونگذار محقق شده است و براساس ارقام مصوب قانون بودجه کل کشور در سال 93 از بعد منابع و مصارف بالغ بر 803 هزار میلیاردتومان بوده است.

رئیس دیوان محاسبات ادامه داد: منابع عمومی دولت در گزارش شامل 211 هزار میلیارد تومان، درآمدهای اختصاصی 24 هزار میلیارد تومان و منابع شرکت ها و موسسات دولتی به مبلغ 597 هزار میلیارد تومان می باشد و همچنین در گزارش تفریغ بودجه سال 93 منابع دولتی 178 هزار میلیارد تومان که معادل 84 درصد بودجه مصوب است.

درآمدهای اختصاصی به میزان 20 هزار میلیارد تومان است که معادل 89 درصد بودجه مصوب بوده و منابع بودجه شرکت های دولتی و موسسات 770 هزار میلیارد تومان که 122 درصد ارقام مصوب تحقق یافته است.

این در حالی است که علی لاریجانی ژس از قرائت این گزارش تصریح کرد:  از ارائه به موقع گزارش تفریغ بودجه ۹۳ از سوی دیوان محاسبات تشکر می کنیم چراکه وقوف نمایندگان به کاستی‌ها و نقاط قوت تفریغ بودجه ۹۳ به بررسی لایحه بودجه ۹۵ و آسیب شناسی آن کمک خواهد کرد.

وی افزود: این گزارش کمک می‌کند که نمایندگان با استفاده از آن بتوانند بودجه دقیق‌تری برای سال 95 تصویب کنند.

رئیس مجلس همچنین با تأکید بر اجرای آیین‌نامه داخلی مجلس مبنی بر زمانبندی قانونی بررسی لایحه برنامه ششم و بودجه ۹۵ ،گفت: با توجه به زمان اندک مجلس لازم است،دولت لایحه دودوازدهم بودجه را ارائه کند.

23220

نظرات
ADS
ADS
پربازدید