Performancing Metrics

درخواست شرکت ژاپنی برای سرمایه‌گذاری پتروشیمی خراسان | اتاق خبر
کد خبر: 310387
تاریخ انتشار: 29 دی 1394 - 20:26
سرپرست مجتمع پتروشمی خراسان از اعلام آمادگی یک شرکت ژاپنی برای سرمایه گذاری در طرح G.T.P.P خبر داد.

اتاق خبر: محمد خانلقی در خراسان‌شمالی افزود: این شرکت اعلام آمادگی کرده تا 100درصد اجرای این پروژه را انجام دهد.

بنا بر این گزارش به نقل از ایسنا؛ وی علاوه بر آن از تامین بودجه مالی پروژه G.T.P.P در قالب طرح توسعه پتروشیمی خراسان خبر داد و گفت: تامین بودجه مالی پروژه G.T.P.P از طریق فاینانسورهای خارجی و منابع بخش داخلی شستا انجام می‌شود.

خانلقی ادامه داد: بودجه لازم برای اجرای این پروژه از سوی فاینانسور خارجی تامین و بخش داخلی شستا به عنوان تضمین اعتبار سرمایه گذار خواهد بود.

وی رقم بودجه تامین شده را 670میلیون دلار ارزی و 1800میلیارد تومان ریالی بیان کرد.

این مقام مسئول ضمن تشریح فضای مثبت موجود کنونی و عزم جدی مدیران در جهت فراهم سازی مقدمات اولیه پروژه ابراز امیدواری کرد، با اتکال بر خداوند بزودی عملیات اجرایی پروژه آغاز شود.

وی همچنین در خصوص انتقال منطقه ویژه اقتصادی در جوار مجموعه صنعتی پتروشیمی خراسان گفت: تاسیس منطقه ویژه اقتصادی در این مکان موجب برکات فراوانی از جمله توسعه صنایع در استان و ایجاد کارخانجاتی در صنایع پایین دستی طرح G.T.P.P پی خواهد شد که ارزش افزوده بسیاری دربر خواهد داشت.

وی ادامه داد: اجرای این پروژه سبب ارتقا تمام شاخص‌های توسعه استان خواهد شد و معضلاتی همچون بیکاری فارغ التحصیلان را برطرف خواهد کرد.

سرپرست مجتمع پتروشیمی خراسان همچنین از اعطای مجوز اختصاص سوخت از سوی وزارت نفت برای اجرای طرح G.T.P.P در این مجتمع خبر داد.

وی افزود: وزارت نفت با اختصاص 6.9میلیون متر مکعب گاز موافقت کرده است که آن از طریق شبکه سراسری تامین می شود.

وی درباره قیمت گاز اختصاص یافته برای اجرای این طرح توضیح داد: با توجه به اینکه خراسان‌شمالی یکی از استان‌های محروم است، می‌توانیم از تخفیفات موجود برای تامین آن استفاده کنیم.

به گفته خانلقی این طرح در زمینی به مساحت80هکتار اجرایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه هم اکنون قرار بر این است تا این طرح در سه مجتمع پتروشیمی انجام شود، توضیح داد: وزارت نفت اعلام کرده است که اجرای این پروژه در مجتمع پتروشیمی خراسان در اولویت قرار دارد.

گفتنی است طرح پروپیلن نخستین طرح مدرن صنعت پتروشیمی ایران است که در بجنورد عملیاتی می‌شود و طی اجرای این پروژه گاز تبدیل به متانول، متانول به پروپیلن و پروپیلن به پلی پروپیلن می‌شود.

با اجرای این طرح، میزان تولید پلی پروپیلن 500هزار متر مکعب خواهد بود که این محصول برای ساخت انواع لوله، فوم مبلمان و در صنعت نساجی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید