Performancing Metrics

پاکستان و ایران نمایندگان ویژه برای پیگیری روند میانجی گری تعیین می کنند | اتاق خبر
کد خبر: 310656
تاریخ انتشار: 30 دی 1394 - 15:37
نوازشریف:
ایرنا نوشت: محمد نواز شریف نخست وزیر پاکستان گفت: پاکستان و ایران توافق کردند نمایندگان ویژه ای برای پیگیری روند میانجی گری جاری پاکستان با هدف به نتیجه رساندن آن معرفی کنند.

اتاق خبر - او همچنین گفته است که پاکستان آماده میزبانی مذاکره میان ایران و عربستان است. به گزارش رادیو دولتی پاکستان، نوازشریف بعد از دیدار عصر روز گذشته خود با حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران در گفت و گو با خبرنگاران رسانه های پاکستانی، سفر اخیرش را به ریاض و تهران با هدف میانجی گری میان دو طرف، 'مثبت و رضایبتخش' ارزیابی کرد.


نواز شریف گفت که از عربستان نیز خواهد خواست تا نماینده ویژه خود را در این زمینه معرفی کند تا کارها برای ادامه میانجی گری میان ایران و عربستان دنبال شود.
نواز شریف گفت: هم مقام های عالی عربستان و هم مقام های عالی ایران تاکید داشتند که خواستار ادامه تنش نیستند و هر دوطرف از ابتکار پاکستان برای میانجی گری استقبال و قدردانی کردند.
نخست وزیر پاکستان گفت: گام بعدی در روند میانجی گری، این است که ایران و پاکستان نمایندگان ویژه خود را برای پیگیری این روند تعیین و معرفی خواهند کرد. من از عربستان هم خواهم خواست تا نماینده ویژه خود را در این زمینه تعیین و معرفی کند. این نمایندگان ویژه بطور تمام وقت برای پیشبرد موضوع با هدف حل و فصل تنش میان تهران و ریاض، با هم در تماس خواهند بود و کار خواهند کرد.
نخست وزیر پاکستان گفت: مقام های سعودی به من گفتند که به ایران به عنوان یک دشمن نگاه نمی کنند و دقیقا مطلب مشابه را هم از مقام های عالی ایران دریافت کردم. آنها به من گفتند که علاقه ای به تنش ندارند. امیدوارم این روند میانجی گری به ملایمت و بدون مشکل پیش برود.
نخست وزیر پاکستان به همراه ژنرال راحیل شریف فرمانده ارتش این کشور در راس یک هیات عالی رتبه روز دوشنبه به ریاض سفر کردند و پس از دیدار با پادشاه عربستان و گفت و گوبا او با هدف میانجی گری میان تهران و ریاض، ظهر روز گذشته (سه شنبه) وارد تهران شدند.
علاوه بر دیدارهای نخست وزیر پاکستان با رئیس جمهوری اسلامی ایران و معاون اول وی، فرمانده ارتش پاکستان هم دیدارهای جداگانه و خوبی با سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و نیز علی شمخانی دبیر شورای امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران انجام داد.
نواز شریف در دیدار روحانی همچنین لغو تحریم ها علیه جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفت و این رویداد بزرگ را حاصل سیاست های مدبرانه جمهوری اسلامی ایران دانست.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید