Performancing Metrics

همه اماکن تاریخی استان برای حضور گردشگران باز است | اتاق خبر
کد خبر: 310825
تاریخ انتشار: 1 بهمن 1394 - 13:53
کارشناس گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان زنجان:
همه اماکن تاریخی استان برای حضور گردشگران باز است و برخی مکان‌های گردشگری مانند قلعه بهستان، آتشکده‌های طارم و ماه‌نشان حصاری وجود ندارد که امکان بازدید گردشگران از آن‌ها مهیا نباشد.

اتاق خبر-  همه اماکن تاریخی استان برای حضور گردشگران باز است و برخی مکان‌های گردشگری مانند قلعه بهستان، آتشکده‌های طارم و ماه‌نشان حصاری وجود ندارد که امکان بازدید گردشگران از آن‌ها مهیا نباشد.

ابوالفضل اجلی در خصوص بسته بودن برخی از مساجد هنگام حضور گردشگران، گفت: مدیریت مساجد با اداره‌کل اوقاف و امور خیریه است که معمولا برنامه مساجد به گونه‌ای است که هنگام برپایی نماز باز است و مسجد جامع به دلیل مدرسه حوزه علمیه آن باز است.

وی افزود: علاوه بر مسجد جامع مسجد پنج محرابه میرزایی داخل بازار نیز همواره برای حضور گردشگران باز است و اگر چه مسجد خانم نیز بسته است، ولی با حضور گردشگران خادم مسجد در را باز کرده و مشکلی برای حضور و بازدید گردشگران از این مسجد وجود ندارد.

این مسئول با بیان اینکه در بازدید از سایر امکان تاریخی مشکلی برای حضور گردشگران وجود ندارد، خاطرنشان کرد: برخی مکان‌های گردشگری مانند قلعه بهستان، آتشکده‌های طارم و ماه‌نشان حصاری وجود ندارد که امکان بازدید گردشگران از آن‌ها مهیا نباشد.

وی اظهار کرد: شرایط بازدید از شهر زیرزمینی خویین برای حضور گسترده گردشگران مهیا نیست و بازدید گردشگران باید با هماهنگی باشد و با توجه به اینکه این شهر تاریخی در سطح‌بندی جاذبه‌های تاریخی استان در سطح آثار منطقه‌ای قرار دارد و پس از این تخصیص اعتبارات بر اساس این سطح‌بندی‌ها خواهد بود پس از تخصیص اعتبارات می‌تواند برای حضور گردشگران مهیا باشد البته باید تاکید کرد گردشگران خاصی علاقه‌مند به بازدید از این آثار تاریخی هستند.

اجلی در خصوص برنامه‌های در نظر گرفته شده در نوروز امسال تصریح کرد: برنامه‌های لازم پیش‌بینی شده است ولی پس از برگزاری جلسه و تصویب این اقدامات نهایی خواهند شد که در راستای افزایش گردشگر فعالیت‌هایی همچون حضور در نمایشگاه سراسری هتل‌داری و گردشگری و صنایع وابسه قشم نمونه‌های این اقدامات بود.  

وی ادامه داد: برای ترغیب حضور گردشگرانی از استان تهران در زنجان اقلام اطلاع‌رسانی تهیه شده و در نمایشگاهی که در بهمن‌ماه برگزار خواهد شد حضور خواهیم داشت تا انگیزه‌ای برای حضور آن‌ها در ایام نوروز و پس از آن در زنجان فراهم شود.

منبع: ایسنا 

مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید