Performancing Metrics

آمادگی ارتش پاکستان برای برقراری امنیت در مرزها بعد از خروج ناتو | اتاق خبر
کد خبر: 310956
تاریخ انتشار: 2 بهمن 1394 - 07:31
« خواجه محمد آصف» وزیر دفاع پاکستان گفت: ارتش پاکستان آمادگی دارد که بعد از خروج نیروهای ناتو در افغانستان امنیت مرزهای خود را افغانستان را برقرار کند.

به گزارش اتاق خبر به نقل از روزنامه «پاکستان»، خواجه محمد اصف؛ وزیر دفاع پاکستان گفت: ارتش پاکستان آمادگی دارد بعد از خروح نیروهای ناتو از افغانستان امنیت مناطق مرزی خود با افغانستان را برقرار کند.  

وی در ادامه افزود: ۱۸۳ هزار از نیروهای ارتش پاکستان در مرزهای پاکستان با افغانستان مستقر هستند. این در حالیست که نیروی هوایی ارتش نیز مرزها را زیر کنترل خود دارد. سیستم فرماندهی نظارت و کنترل بر مرزها در مرز مشترک با افغانستان تشکیل شده است. علاوه بر این آژانس های اطلاعاتی امنیتی پاکستان نیز امنیت مرزها را برقرار می کنند.

لازم به ذکر است در مناطق شمالی هم مرز با افغانستان، ارتش پاکستان عملیاتی موسوم به «ضرب عضب» شروع کرده است که با به هلاکت رسیدن تروریستها در این منطقه از پاکستان برخی از تروریستها نیز به داخل مرز افغانستان گریخته اند. دولت افغانستان نیز ارتش پاکستان را مسئول نا امنی های بوجود آمده در داخل افغانستان می داند. چون تروریستها از ترس کشته شدن توسط ارتش پاکستان به افغانستان گریخته و در آنجا نا امنی بوجود می آورند.

منبع: مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید