Performancing Metrics

بودجه دانشگاه‌های برتر کافی نیست | اتاق خبر
کد خبر: 311061
تاریخ انتشار: 2 بهمن 1394 - 10:37
معاون اداری و مالی دانشگاه صنعتی اصفهان:
باید بودجه بیشتری صرف مقالات شود و ارتباطات قوی بین‌المللی و فرصت‌های مطالعاتی بیشتری ایجاد شود که دستیابی این موارد بودجه‌ای بسیار بالاتر از بودجه تخصیص‌یافته را می‌طلبد.

اتاق خبر-معاون اداری و مالی دانشگاه صنعتی اصفهان با بیان اینکه باید برای برتر شدن دانشگاه پایگاه مقالات وجود داشته باشد، گفت: باید بودجه بیشتری صرف مقالات شود و ارتباطات قوی بین‌المللی و فرصت‌های مطالعاتی بیشتری ایجاد شود که دستیابی این موارد بودجه‌ای بسیار بالاتر از بودجه تخصیص‌یافته را می‌طلبد.

حسین خادمی با بیان این مطلب اظهار کرد: بودجه دانشگاه صنعتی اصفهان مانند بسیاری از دانشگاه‌های برتر پس از گذشت ماه‌ها از آغاز سال، چند درصد از تخصیص عقب است. البته قول‌هایی داده شده که در سه ماهه پایان سال این عقب‌ماندگی جبران شود و امیدواریم با تخصیص صد درصدی مواجه شویم.

وی با بیان اینکه با تخصیص صد درصدی بودجه نیز تمام نیازهای دانشگاه صنعتی اصفهان برطرف نمی‌شود، افزود: سال گذشته متوسط افزایش 12 درصدی در بودجه دانشگاه صنعتی مانند سایر دانشگاه‌ها وجود داشت، درحالی‌که لایحه بودجه فعلی صحبت از افزایش بودجه 8 ‌درصدی می‌کند.

معاون اداری و مالی دانشگاه صنعتی اصفهان اضافه کرد: امیدواریم در لایحه بودجه تغییرات لازم داده شود و حداقل میزان افزایش بودجه به اندازه افزایش نرخ تورم تغییر کند.

خادمی با بیان اینکه از مجلس خواستاریم تا کمبود بودجه‌ای دانشگاه‌ها را مرتفع کند، ادامه داد: اگر قرار باشد میزان افزایش بودجه در سال آینده تنها 8 درصد باشد، دانشگاه‌ها نمی‌توانند در انجام وظایف آموزشی و پژوهشی خود ایفای نقش کنند، چراکه بخش قابل توجهی از این بودجه پرسنلی است و باید پرداخت شود.

وی در پاسخ به این پرسش که برتر بودن دانشگاه صنعتی اصفهان در میان دانشگاه‌های ایران و جهان، تأثیری بر میزان تخصیص بودجه به این دانشگاه دارد یا خیر؟ گفت: قاعدتاً باید برتر بودن دانشگاه در میزان تخصیص بودجه تأثیر داشته باشد، اما آنچه در عمل اتفاق می‌افتد چیز دیگری است. البته بودجه ناچیزی برای این موضوع نیز در نظر گرفته شده اما از آنچه باید اتفاق بیفتد فاصله بسیاری دارد.

معاون اداری و مالی دانشگاه صنعتی اصفهان با بیان اینکه برتر ماندن از برتر شدن سخت تر است، ادامه داد: برای برتر شدن دانشگاه باید پایگاه مقالات وجود داشته باشد و در نتیجه بودجه بیشتری صرف مقالات شود، همچنین باید ارتباطات قوی بین‌المللی و فرصت‌های مطالعاتی بیشتری وجود داشته باشد و دستیابی به تمام این موارد بودجه‌ای بسیار بالاتر از بودجه تخصیص‌یافته را می‌طلبد.  

وی به بدهی دانشگاه صنعتی اصفهان به شهرداری‌ها اشاره و خاطر نشان کرد: بخشی از دانشگاه صنعتی اصفهان در شهر اصفهان و بخشی در شهر خمینی‌شهر واقع شده است، همچنین دانشگاه یک مزرعه آموزشی در اطراف نجف‌آباد دارد. به دلیل اینکه عمده ساختمان‌های دانشگاه در محدوده شهر اصفهان نیست، شهرداری اصفهان عوارضی صادر نکرده است.

معاون اداری و مالی دانشگاه صنعتی اصفهان اضافه کرد: دانشگاه رقم بسیار بالایی را به شهرداری خمینی‌شهر بدهکار است و شهرداری خمینی‌شهر رقم بالای 50 میلیارد تومان را از دانشگاه صنعتی تقاضا کرده است.

خادمی گفت: پروژه‌های عمرانی جدیدی شروع‌شده که انتظار داریم دولت در این بخش به دانشگاه صنعتی اصفهان کمک کند. احداث دانشکده مکانیک، ساختمان خوابگاه خواهران و پژوهشکده زیردریا از جمله پروژه‌های در دست انجام دانشگاه صنعتی در بخش پروژه‌های عمرانی محسوب می‌شود.

وی به پرداختی‌ها بابت کار دانشجویی در دانشگاه صنعتی اصفهان اشاره کرد و افزود: در دانشگاه، در سال گذشته میزان هزینه پرداختی بابت کار دانشجویی حدوداً دو برابر شد، اما این میزان نیز تا رسیدن به میزان ایده آل فاصله بسیاری دارد.

منبع: ایسنا 

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید