Performancing Metrics

چراغ سبز فیبر نوری برای چینی‌ها | اتاق خبر
کد خبر: 311256
تاریخ انتشار: 3 بهمن 1394 - 14:34
وزیر ارتباطات از مذاکرات ایران و چین برای ورود این کشور به پروژه اپراتور فیبر نوری و طرح های ماهواره‌ای خبر داده است.

اتاق خبر: اپراتور چهارم یا اپراتور فیبر نوری طی سال‌های اخیر تلاش‌های متعددی برای تحقق آنچه ملزم به انجام آن شده به کار گرفته با این وجود همچنان از برنامه عقب است.

بنا بر این گزارش به نقل از ایسنا؛ طی ماه‌های گذشته وزیر ارتباطات تصمیم به تمدید دوره انحصار این اپراتور گرفته و در بازه‌ای از زمان هم از مذاکرات اپراتور چهارم یا شرکت ایرانیان نت با شرکت بین‌المللی MTN که سرمایه‌گذار اپراتور دوم یا ایرانسل هم هست خبر داده شد.

حال در شرایط پساتحریم، چینی‌ها به عنوان همراه ایران در روزهای تحریم میهمان کشور شده‌اند تا در زمینه‌های مختلف اقتصادی قرار همکاری‌های مجدد میان دو کشور گذاشته شود.

در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در این روزها مذاکراتی در این خصوص صورت گرفته و به گفته وزیر ارتباطات، کمیته مشترکی میان مدیران دو کشور ایجاد شده است.

روز گذشته محمود واعظی در این خصوص در صفحات اجتماعی خود به ارائه‌ی توضیحاتی پرداخته و اعلام کرد:

«روز جمعه با میائووی، وزیر صنعت و فناوری جمهوری خلق چین، در محل وزارت ارتباطات دیدار داشتیم. محور جدید همکاری‌های دو کشور در فضای تازه بعد از برداشته شدن تحریم‌ها، همکاری‌های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات و حوزه ماهواره‌ای خواهد بود.

شرکت‌های چینی با انتقال تکنولوژی و دانش فنی، به همکاری با شرکت‌های ایرانی خواهند پرداخت. همچنین کمیته‌ای مشترک در سطح مدیران حوزه ارتباطات دو کشور تشکیل گردید که این کمیته، توافق‌های انجام شده بین طرفین را تا رسیدن به مرحله اجرا پیگیری کند.

در ضمن مقرر گردید شرکت های چینی در پروژه تکمیل و رساندن فیبر نوری به در منازل با ایران همکاری کرده و طرفین در زمینه‌های نرم‌افزار و توسعه زیرساخت‌ها روابط خود را گسترش دهند.»

همچنین واعظی در قالب پست دیگری از همکاری چینی‌ها در زمینه‌ی ماهواره‌ای خبر داد و عنوان کرد: «در جریان دیدار روز جمعه با وزیر صنعت و فناوری اطلاعات چین، سند توسعه همکاری در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات دو کشور ایران و چین به امضاء رسید.

در این سند، بر توسعه همکاری در محورهای تحقیق و پژوهش، توسعه زیرساخت‌های ارتباطاتی و مخابراتی و همکاری درباره ماهواره تاکید شده است.

براساس این سند، شرکت هوآوی چین یک مرکز داده در ایران تاسیس خواهد کرد تا همکاری‌های خود با طرف‌های ایرانی در بخش دولتی و خصوصی را گسترش دهد.»

نظرات
ADS
ADS
پربازدید