Performancing Metrics

ادامه پیشروی ارتش در حومه لاذقیه | اتاق خبر
کد خبر: 311341
تاریخ انتشار: 3 بهمن 1394 - 14:52
گزارشی از تحولات میدانی سوریه
منابع سوری از ادامه پیشروی ارتش سوریه به‌سمت مواضع و مخفیگاه‌های گروه‌های تروریستی تکفیری در حومه لاذقیه همزمان با دیگر جبهه‌ها خبر دادند.

به گزارش اتاق خبر به نقل از منابع سوری، نیروهای ارتش سوریه با همکاری گروه‌های دفاع مردمی به دستاوردهای نظامی مهمی در برخی مناطق حومه شمالی لاذقیه دست یافتند که طی آن برخی مناطق را از لوث تروریست‌ها پاکسازی کردند.

نیروهای ارتش سوریه در درعا و حومه آن هم کانون‌ها و مخفیگاه‌های گروه‌های تروریستی را در هم کوبیدند. در حومه‌های درعا،‌ ادلب و حمص تعدادی از مخفیگاه‌ها و جنگ‌افزارها و یک کارگاه ساخت گلوله‌ منهدم شد. تجمعات تروریست‌ها در حلب و حومه آن هم هدف حملات ارتش قرار گرفت و دیرالزور هم شاهد حملات جنگنده‌های ارتش به تحرکات و مواضع تروریست‌های داعشی بود.

جزئیات عملیات ارتش سوریه طی 24 ساعت گذشته

یک منبع نظامی گفت نیروهای ارتش سوریه با همکاری گروه‌های دفاع مردمی، کوه الکالوکسی و کتف القاموع در 48 کیلومتری شمال شرقی شهر لاذقیه را به‌طور کامل از لوث تروریست‌ها پاکسازی کردند.

این منبع افزود: نیروهای ارتش همچنین روستاهای الغنیمیه،‌ خان الجوز‌، العوینات،‌ القلایع، بیت سکر، بیت ریحه و برادون در شمال غربی شهرک سلمی در شمال شرقی حومه لاذقیه را به‌طور کامل آزاد کردند و این مناطق هم اکنون در کنترل کامل ارتش است.

به‌گفته این منبع،‌ موفقیت‌های ارتش پس از درگیری‌های شدید با گروه‌های تروریستی به دست آمد که در نتیجه آن بیش از 150 تروریست کشته و یا زخمی شدند و بقیه به‌سمت ترکیه گریختند. در این درگیری‌ها تعدادی از جنگ‌افزارهای تروریست‌ها منهدم شد.

این منبع افزود یگان‌هایی از ارتش با همکاری گروه‌های دفاع مردمی، روستاهای السویده، بیت عوان،‌ بلدر، حومه مختار و کوه‌های السویده، سرقل و نقطه 465 در حومه شمالی لاذقیه را از لوث گروه‌های تروریستی پاکسازی کردند.

به‌گفته وی، در جریان آزادسازی این مناطق، شمار زیادی تروریست کشته و یا زخمی شدند و استحکامات و سلاح‌ها و مهماتی که در اختیار داشتند،‌ منهدم شد و نیروهای یگان مهندسی  ارتش هم در حال پاکسازی این مناطق از بمب‌ها و مین‌های کارگذاشته شده از سوی تروریست‌ها هستند.

کشف موشک‌های تاو آمریکایی پس از آزادسازی چند منطقه در حومه لاذقیه

به‌گفته منبع مذکور، نیروهای ارتش سوریه با همکاری گروه‌های دفاع مردمی عصر جمعه روستاهای السرایا،  الجاموسیه،  الریانه، الغشملیه و کوه‌های برجسلیه و المران را پس از متلاشی کردن آخرین گروه تروریستی آزاد کردند که طی این عملیات ده‌ها بمب کارگذاشته شده از سوی تروریست‌ها کشف و خنثی شد و تعدادی موشک تاو ساخت آمریکا و مقادیر زیادی مهمات را به غنیمت گرفتند.

گزارش‌های اطلاعاتی تأکید می‌کند که گروه‌های تروریستی در حومه لاذقیه، موشک‌های تاو ساخت آمریکا را با پول‌های رژیم وهابی آل سعود دریافت کرده‌اند که این موشک‌‌ها از طریق مرزهای ترکیه با حمایت حکومت این کشور به داخل سوریه قاچاق می‌شود.

نیروهای ارتش سوریه دوازدهم ژانویه 2016 (سه‌شنبه 22 دی) شهرک استراتژیک سلمی و تپه‌ها و مواضع اطراف آن در حومه شمالی لاذقیه را از اشغال گروه‌های تروریستی تکفیری آزاد کرده بودند.

گروه‌های تروریستی تکفیری از جمله جبهه النصره و آنچه لواء احرار الساحل و لواء السلطان عبدالحمید خوانده می‌شود، در حومه شمالی لاذقیه فعال هستند، بیشتر اعضای این گروه‌ها را تروریست‌های خارجی تشکیل داده‌اند که از طریق مرزهای ترکیه به داخل حومه لاذقیه نفوذ می‌کنند.

اوضاع میدانی درعا

انهدام تعدادی از کانون‌‌ها و مخفیگاه‌های گروه‌های تروریستی تکفیری در درعا از دیگر تحولات میدانی مربوط به سوریه است.

یک منبع سوری گفت نیروهای ارتش سوریه در ادامه عملیات خود در درعا، تجمعات و مقرهای تروریست‌های جبهه النصره و دیگر گروه‌های تکفیری مرتبط با رژیم اشغالگر اسرائیل را در منطقه درعا البلد در هم کوبیدند.

اوضاع میدانی حومه حماه و حومه ادلب

یک منبع نظامی از انهدام تعدادی از مواضع و جنگ افزارهای تروریست‌های باند موسوم به جیش الفتح در مناطق مختلف حومه حماه و حومه ادلب خبر داد. عملیات ارتش سوریه در این مناطق همچنان ادامه دارد.

به‌گفته این منبع، یگان‌هایی از ارتش سوریه عملیات گسترده‌ای را علیه مقرها و مواضع گروه‌های تروریستی موسوم به جیش الفتح در روستای سکیک و شهرک‌های کفرزیتا و اللطامنه در 38 کیلومتری شمال شهر حماه انجام دادند که به انهدام تعدادی از مقرها و مواضع و مقادیر زیادی سلاح و مهمات و هلاکت شماری از تروریست‌ها منجر شد. جیش الفتح با رژیم آل سعود و حکومت ترکیه مرتبط است.

اوضاع میدانی حومه حمص

منابع سوری از انهدام یک خودروی بمب‌گذاری شده گروه تروریستی داعش و متلاشی شدن کامل یک گروه تروریستی در حومه شرقی و شمالی حمص خبر دادند.

بر اساس این گزارش، یگان‌هایی از ارتش سوریه با همکاری گروه‌های دفاع مردمی یک خودروی زرهی بمب‌گذاری شده آماده انفجار متعلق به گروه تروریستی داعش را در حومه شهر تدمر منهدم کردند. همچنین یک گروه تروریستی در شهرک تلبیسه در حومه حمص متلاشی شد و  تمام تروریست‌ها کشته شدند.

ادامه نبرد ارتش با تروریست‌ها در دیرالزور

از دیرالزور هم خبر می‌رسد که جنگنده‌های ارتش سوریه مواضع و مخفیگاه‌های تروریست‌های داعشی را در روستاهای الجفره، الجنینه،‌ الجبعه،‌ البغیلیه،‌ محمیده و اطراف روستای عیاش در 12 کیلومتری شهر دیرالزور هدف قرار دادند که در نتیجه آن تعداد زیادی از خودروهای حامل سلاح و مهمات و مخفیگاه‌های آنها منهدم شد و شماری از تروریست‌ها کشته شدند.

اوضاع میدانی حلب و حومه آن

در حلب و حومه آن هم نیروهای ارتش سوریه با حمایت نیروی هوایی مخفیگاه‌ها و تجمعات تروریست‌های تکفیری مرتبط با رژیم آل سعود و حکومت ترکیه را هدف قرار دادند.

به‌گفته یک منبع نظامی، جنگنده‌های ارتش، مخفیگاه‌ها و تجمعات تروریست‌های داعشی را در عران، منطقه الباب، شهر تادف و روستای بزاعه بمباران کردند که به کشته و یا زخمی شدن شمار زیادی از تروریست‌ها و انهدام جنگ‌افزارهای جنگی‌شان منجر شد.

به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) این منبع افزود جنگنده‌های ارتش همچنین تجمعات و استحکامات تروریست‌های تکفیری را در روستای تل حطابات در ناحیه رسم حرمل الامام و روستاهای الملفسه و الدکوانه در شرق دیرحافر هدف قرار دادند که در نتیجه آن شمار زیادی از تروریست‌ها کشته و یا زخمی شدند.

این منبع از انهدام تعدادی از مخفیگاه‌ها و مواضع تروریست‌های وابسته به جبهه النصره و کشته شدن شمار زیادی از آنها در حملات هوایی ارتش سوریه در روستای کفرحمره در شمال غربی شهر حلب خبر داد.

منبع سوری افزود یگان‌هایی از ارتش سوریه در یک  عملیات منحصر به فرد در محله‌های بنی‌زید، الشیخ سعید و بستان القصر حلب، شماری از تروریست‌های تکفیری را از پای درآورده جنگ‌افزارهایی را که با آن مرتکب جنایت می‌شدند، منهدم کردند.

همچنین در حملات ارتش سوریه به گروه‌های تروریستی در بزاعه، تادف، الباب، عین الجحش، عران،‌ المفلسه و کفرحمره تلفات و خسارت‌هایی به آنها وارد شد.

 

منبع:تسنیم

نظرات
ADS
ADS
پربازدید