Performancing Metrics

واکنش لاله افتخاری به رد صلاحیت ها | اتاق خبر
کد خبر: 311366
تاریخ انتشار: 3 بهمن 1394 - 14:48
لاله افتخاری گفت: تقاضای ما از شورای نگهبان این است که بر اساس شاخص های فردی و بایدها و نباید ها درباره صلاحیت افراد تصمیم بگیرد.

به گزارش اتاق خبر به نقل از خبرآنلاین مراسم رونمایی از کتاب "بازیگران و بازیگردانان 9 دوره انتخابات مجلس" به تالیف نسرین وزیری با حضور تعدادی از نمایندگان ادوار مختلف مجلس برگزار شد.


لاله افتخاری نماینده مجلس نهم در این نشست اظهار داشت: بعد از انقلاب تاالان در نه دوره مجلس همواره چرخشی وجود داشته است و نمایندگان ثابت نبوده اند.

وی سپس به مرور ویژگی های سه دوره مجالس هفتم و هشتم و نهم پرداخته و اظهار داشت: ضائقه مجلس هفتم با مجلس قبل از آن تفاوت داشت. چه در مسئله هسته ای، چه زنان و چه در مسائل سیاسی تفاوت های مهمی با دوره قبلی خود داشت. همچنین در این مجلس اکثریت اصولگرا و اقلیت اصلاح طلب وجود داشت که خط کشی پررنگی میان آنها بود.

این نماینده مجلس نهم افزود: در مجلس هفتم تلاش های خوبی صورت گرفت که از جمله بخشی از دستاوردهای فعلی برجام نتیجه کار آنها بود. اولین مصوبه آن مجلس طرح صیانت از دستاوردهای هسته ای بود. جز دومین و یا سومین مصوبه های این مجلس مصوبه ای درباره زنان و عملیاتی کردن نگاه اسلامی به آنها بود. که این نگاه به عنوان الگوی سوم نگاه به زنان مورد استقبال قرار گرفت. 

افتخاری اظهار داشت: در مجلس هشتم تلاش شد تا در میان کسانی که در چهارچوب نظام هستند و خواهان پیشرفت این نظام بودند همگرایی ایجاد شود و آن صف بندی پررنگی که در مجلس هفتم وجود داشت و گاهی باعث سر و صداهایی هم می شد این صف بندی ها به همکاری با رعایت چارچوب ها تبدیل شد.

وی افزود: در مجلس نهم هم همینطور اصولگرایان رهروان ولایت چتری که باز کرد بر سر هم مسلمان و هم غیرمسلمان و هم شیعه و سنی باز کرد و همه را زیر یک چتر جمع کرد. فراکسیون اصولگرایان و فراکسیون اصلاح طلبان هم کنار این فراکسیون قرار داشتند. مصوبات خوبی در این مجلس هم وجود داشت. در خود بحث هسته ای اقدام متناسب دولت در اجرای برجام دغدغه هایی در آن لحاظ شد که مورد نظر رهبری بود. برای جلوگیری از نفوذ فرهنگی و اقتصادی و سیاسی نکات خوبی را لحاظ کرد. همچنین در مباحث فرهنگی و بحث امر به معروف و نهی از منکر مصوبات خوبی داشتیم. در بحث مسائل خانواده هم طرح صیانت از خانواده را داشتیم که البته من به دو بند آن ایرادات اساسی دارم که امیدوارم رفع شوند.

افتخاری ادامه داد: اصلاح بخشی از قوانین مالی دولت، طرح اشاعه فرهنگ قرآنی که انصافا وزارت علوم هم به خوبی وارد شد در تصویب آن همکار یکرد از دیگر مصوبات خوب این مجلس بود.در بحث اشتغالزایی مصوبه خوبی با همکاری دولت داشتیم و طرح دوفوریتی برای اصلاح نظام جامع تامین اجتماعی را تصویب کردیم.

افتخاری در پایان با بیان اینکه ما باید همه توانمندی خود را برای دفاع از جمهوری اسلامی شناسایی کنیم اظهار داشت: اسلام برای همه چیز برنامه دارد و اگر کوتاهی وجود دارد این کوتاهی از ناحیه ماست.

وی با اشاره به بحث هایی که اخیرا حول رد صلاحیت ها پیش آمده اظهار داشت: تقاضای ما ازشورای نگهبان این است که بر اساس شاخص های فردی و باید و نبایدها درباره افراد قضاوت کنند که البته همیشه هم همینطور بوده است.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید